Lowbed treyler araçları için rampa tasarımı ve yapısal analizi
dc.contributor.advisor | Haşimoğlu, Can | |
dc.contributor.author | Kütük, Yasin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:52:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:52:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222293 | |
dc.description.abstract | Son zamanlarda dünyada Sonlu Elemanlar Yöntemini kullanarak Lowbed treyler araçlarındaki gerilmelerin incelenmesi önemli bir çalışma konusu haline gelmiştir. Çalışmada Lowbed treyler araçları; farklı bir bakış açısıyla ele alınmıştır. Ülkemiz taşımacılığında; yük aracı olarak önemli bir yer teşkil eden ve yarı römork olan Lowbed treylerinin rampalarındaki; kritik gerilme altında kaynaklı bağlantı bölgeleri tespit edilerek, incelenmiştir.Çalışmanın ilk aşamasında, lowbed yarı römork rampası 3 boyutlu olarak ve tip onay belgelendirmede (homologasyon) izin verilen ölçülere göre CATIA programında modellenmiştir. 3 boyutlu bu model üzerinde, sınır şartları belirlenmiştir. Lowbed rampasının taşıdığı yükler; Hyperworks programında sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak uygulanmış olup, yapısal analizi simüle edilmiştir. Elde edilen gerilme (MPa) ve toplam deformasyon (mm) analizleri sonucunda, kritik gerilme altındaki kaynaklı bağlantı bölgeleri tespit edilmiştir. Kritik gerilmelerin tespit edildiği bağlantı parçaları, yeniden 3 boyutlu olarak modellenerek, Hypermesh programında ağ(mesh) atılarak, yapısal analize tabi tutulmuştur. Netice olarak yapısal analiz sonuçlarına göre, tasarım optimizasyonu yapılarak; daha kullanışlı ve hafif bir treyler rampası tasarlanmıştır.Anahtar kelimeler: Lowbed, yarı römork, rampa, sonlu elemanlar yöntemi, yapısal analiz | |
dc.description.abstract | Recent times, examining the stress on Lowbed trailer vehicles by using the 'Finite Elements Methods' has just become a very important project issue in the world. Lowbed trailer vehicles has been treated by a diversified point of view. It was examined and determined the connection welded areas which's been under the critical stress on semi-trailer ramp as a being significant loading vehicle in our country's transportation.At the first stage, lowbed semi-trailer ramp was modeled in 3D model area and type approval certification (homologation) according to the allowable dimensions on CATIA programme. The boundary conditions have been determined on this 3D model. The loads carried by the Lowbed ramp have been applied in the Hyperworks programme by using the 'Finite Elements Method' and the structural analysis was simulated. As a result of the obtained stress (MPa) and total deformation (mm) analysis, the welded connection regions under critical stress were determined. The mounting part which has the ultimate tension were re-modeled and subjected to structural analysis by applying mesh on Hypermesh programme. As a result, according to the structural analysis, by optimising design of the ramp, a more useful and lightweight trailer ramp has been designed.Keywords: Lowbed, semi-trailer, ramp, Finite Elements Method, Structural Analysis | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Lowbed treyler araçları için rampa tasarımı ve yapısal analizi | |
dc.title.alternative | Ramp design and structural analysis for lowbed trailer vehicles | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-09 | |
dc.contributor.department | Otomotiv Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10283953 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 590104 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |