Show simple item record

dc.contributor.advisorYaman, Çetin
dc.contributor.authorAras, Güllüzar
dc.date.accessioned2020-12-10T08:52:54Z
dc.date.available2020-12-10T08:52:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222275
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Bursa ilindeki farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine karşı tutumları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir.Çalışmanın evrenini Bursa ilinde spor, fen, anadolu, imam hatip ve meslek liselerinde öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Çalışmanın örneklemini ise aynı evren içinden kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenen 198 kız ve 297 erkek olmak üzere toplamda 495 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen ''Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği'' ve John, Donahue ve Kentle (1991) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlaması Evinç (2004) tarafından yapılan `Beş Faktör Kişilik Envanteri` ve araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Normal dağılım gösteren verilerin istatistiksel analizlerinin yapılması için parametrik test yöntemleri tercih edilmiştir. İstatistiksel analiz sonuçları p<0,05 düzeyinde anlamlı kabul edilmiştir. Veriler SPSS paket programı ile çözümlenmiştir. Çalışmanın beden eğitimi ve spor dersine karşı tutum açısından sonuçları incelendiğinde; öğrencilerin cinsiyet ve yaş gruplarında anlamlı farklılıklar tespit edilmezken; sınıf düzeyi ve öğrenim görülen okullara göre öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Çalışmanın kişilik özelikleri açısından sonuçları incelendiğinde ise; öğrencilerin cinsiyetlerine göre dışa dönüklük alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilirken; duygusal denge, yumuşak başlılık, deneyime açıklık ve öz disiplin alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Yaşa ve sınıf düzeyine göre karşılaştırmada kişilik özellikleri alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Öğrenim görülen okul türüne göre karşılaştırmada ise duygusal denge, yumuşak başlılık ve öz disiplin alt boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilirken; dışa dönüklük ve deneyime açıklık alt boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmemiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin beden eğitimi dersi tutumları ile kişilik özellikleri arasında dışa dönüklük, yumuşak başlılık, deneyime açıklık ve öz disiplin arasında pozitif yönde beden eğitimi dersi tutumları ile duygusal denge arasında negatif yönde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Öğrenci, Beden Eğitimi, Spor, Tutum, Kişilik.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the relation between the attitudes of students who are being educated in different types of high schools towards physical education and sports lesson and personality characters in Bursa.The students who are being educated in sports, science, anatolian, imam orator and vocational high schools in Bursa created the system of this study. 198 female and 297 male students, 495 students totally, created the sampling of this study. As a data collection tool `Phisical Educatin Attitude scale` which was developed by Güllü and Güçlü (2009) `Five Factor Personality Inventory` which was developed by John, Donahue and Kentle (1991) and adaptedin Turkish by Evinç (2004) and `Personal Information Form` which was created by the researcher were used. Parametric test methods were preffered fort the statistical analysis of normal distributed data. Statistical analysis results were considered significant at p< 0,05 level. The data was analyzed whit SPSS packet programme.Significant, differences were not found in students gender and age groups when the results were analyzed according to the attitudes towards physical education and sports lesson but significant differences were found in the attitudes towards the physical education lesson according to classroom level and school type. While significant difference was found about extroversion according to the students gender significant difference was not found in the emotional balance, docility, opennes to experiences, self-discipline when the study was analyzed according to personal characteristics. When age and classroom level was compared, significant difference was found on the basis of personal characteristics. When school type was compared significant differences were found in emotional balance, docility and self-discipline while significant differences were and found in extroversion and opennes to experiences. As a result, significant relations were found between the attitudes of students towards the physical education lesson and personal characteristics and extroversion, docility, oppenes to experiences and self-discipline in a positive way. Significant relations were found between the attitudes towards the physical education lesson and emotional balance in a negative way. Keywords: Student, Physical Education, Sport, Attitude, Personality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleFarklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumları ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the attitudes of students who study at various types of high schools toward physical education and sports lesson and their personality traits
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10274913
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587075
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess