Show simple item record

dc.contributor.advisorŞen, Lütfi Mustafa
dc.contributor.authorŞahin, Talha Ammar
dc.date.accessioned2020-12-10T08:52:48Z
dc.date.available2020-12-10T08:52:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222253
dc.description.abstractSteak ve Steakhouse 2000'li yılların başından itibaren ülkemizde sıkça duyulmaya başlanan kavramlardır. Steak genel olarak bir et pişirme tekniği ve kalın olarak kesilmiş et parçası olarak kabul edilmektedir. Steakhouse restoranlar ise geniş ürün yelpazesine sahip et servis edilen restoranlardır. Amerika'da bir milli yemek olarak kabul edilmekte olan steak, değişim ve gelişim göstererek tüm dünyaya yayılmış ve steakhouse restoranlar yiyecek-içecek sektöründeki payını arttırmıştır.Çalışmanın temel amacı; İstanbul'da faaliyet gösteren steakhouse restoranların uyguladıkları pazarlama stratejilerinin araştırılması, steakhouse restoranların özelliklerini, pazarlama yöntemlerini ve pazarlama yönünden karşılaştıkları sorunları tespit etmektir.Araştırma nitel olarak tasarlanmış olup, temel yaklaşım olarak tümevarım yaklaşım seçilmiştir. Araştırma kapsamı İstanbul ili ile sınırlandırılmış olup amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile restoranlar belirlenmiştirAraştırmada veri toplama tekniklerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Steakhouseların pazarlama stratejilerini araştırmak amacı ile İstanbul bölgesinde faaliyet gösteren 17 steakhouse restoran yöneticisi ile görüşme yapılmıştır. Yapılan görüşmeler ses kaydı altına alınmış ve araştırma bulguları betimsel analiz yönteminden yararlanılarak analiz edilmiştir. Çalışmada işletme yöneticilerine steakhouse restoranların kullandıkları pazarlama konusundaki yaklaşımlarının yanı sıra özellikleri, menüleri, fiyatlandırma stratejileri, rakip işletmeler, reklam faaliyetleri, sosyal medya kullanımı ve sektörde karşılaştıkları sorunlar gibi güncel konular iletilmiştir.İşletme yöneticileri ürün kalitesi, servis şekilleri, restoranın konumu, popüler kültür ve sosyal medyanın etkisi steakhouse restoranların tercih edilme sebepleri olduğunu belirtmişlerdir.Steakhouse yöneticileri en önemli pazarlama stratejileri olarak ürün kalitesi ve kişisel satış üzerinde ortak görüş belirtmiş olsalar da yöneticilerden elde edilen verilerde alım gücü yüksek semtlerde faaliyet gösteren işletmelerin daha çok tercih edilmesi ve aynı kalitede ürün servis eden işletmelerin, bulunduğu konuma göre fiyat farklılığına sahip olması steakhouse restoranlar açısından konumun pazarlamada daha önemli rol oynadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Steakhouse restoranlar, Pazarlama, Pazarlama stratejileri
dc.description.abstractThe concepts of steak and steaks have started to be heard frequently in our country since the beginning of 2000s. Steak is generally considered a meat cooking technique and a thickly cut piece of meat. Steakhouse restaurants serve meat with a wide range of products. The steak, which is accepted as a national dish in the USA, has spread and spread all over the world and has increased its share in the food and beverage sector.The main aim of the study is to investigate the marketing strategies of steakhouse restaurants operating in Istanbul and to identify the characteristics, marketing methods and marketing problems of steakhouse restaurants. The research was designed qualitatively, and the induction approach was chosen as the basic approach. The scope of the research has been limited to Istanbul province and the criteria of sampling methods and restaurants have been determined.In the research, interview techniques from data collection techniques were used. In order to investigate the marketing strategies of steakhouses, 17 steakhouse restaurant managers operating in the Istanbul region were interviewed. The interviews were recorded, and the research findings were interpreted with descriptive analysis technique.In the study, business managers were informed about the marketing approaches that steakhouse restaurants use, as well as current issues such as their features, menus, pricing strategies, competing businesses, advertising activities, social media usage, and the problems they face in the industry.Business managers have stated that product quality, service patterns, restaurant location, popular culture and social media influence are the reasons steakhouse restaurants are preferred.Although Steakhouse managers have expressed a common opinion on product quality and personal sales as the most important marketing strategies, the data obtained from managers showed that businesses operating in neighborhoods with high purchasing power are more preferred and businesses serving the same quality products have a different price relative to the location Steakhouse restaurants play a more important role in marketing.Keywords: Steakhouse restaurants, Marketing, Marketing strategiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleSteakhouse restoranlarda pazarlama stratejileri üzerine bir araştırma: İstanbul örneği
dc.title.alternativeA research on marketing strategies in Steakhouse restaurants: the case of İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10289453
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591417
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess