Show simple item record

dc.contributor.advisorUlama, Şevki
dc.contributor.authorÖzkan, Nihan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:52:47Z
dc.date.available2020-12-10T08:52:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222249
dc.description.abstractBir yörenin turizm potansiyelinin ortaya çıkarılması ve tanıtılması pazarlanabilmesi bakımından önem teşkil etmektedir. Bu araştırmanın amacı, tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapan mimari dokusu, doğal, kültürel ve tarihi değerleriyle turizm destinasyonu olma yolunda ilerleyen Konuralp yöresinin tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini araştırmaktır. Ayrıca Konuralp sınırları içerisindeki halihazırda yapılabilen ve turizm potansiyeli olan turizm türleri de araştırılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden veri toplama ve görüşme tekniklerinden faydalanılmıştır. Bu amaçla alakalı bilgi toplama aşamasında ilgili kurumlardan elde edilen belgeler, literatür taraması ve alan araştırması yapılarak incelenmiştir. Araştırma kapsamında bu alanla ilgili merkezi yönetim, yerel yönetim, sivil toplum kuruluşları, özel sektör, akademisyenler, turizm proje sahipleri ve uzmanlardan oluşan 27 kişiyle mülakat yöntemi kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Paydaşlardan daha detaylı bilgi alabilmek adına yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Katılımcılara yöneltmek üzere 17 görüşme sorusu oluşturularak Konuralp'in turizm tanıtım ve pazarlama faaliyetleri ile ilgili olarak görüşleri alınmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizi ile incelenmiştir. Bununla birlikte Konuralp yöresi gezi-gözlem metoduyla incelenerek detaylı bilgiler elde edilmiştir. Sonrasında araştırmaya katkı sağlayacağı düşünülen SWOT analizi yapılarak Konuralp yöresinin güçlü ve zayıf taraflarının tespiti yapılarak, fırsat ve tehditleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre Konuralp'te tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinin yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca Konuralp'te turizme yönelik halihazırda yapılan yatırım çalışmaları ve yapılması planlanan çok çeşitli yatırım çalışmaları olduğu saptanmıştır. Yörenin turizm bakımından gelişmesinde büyük ivme kazanılacağı düşünülen bu projelerin hızlandırılarak yapılması büyük önem teşkil etmektedir. Gerçekleşen projelerin stratejik, etkin, sürekli, verimli tanıtım ve pazarlama politikalarıyla desteklenmesi ile Konuralp'in dünya turizm destinasyonu olma yolunda büyük ilerlemeler kaydedeceği sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Tanıtım, Pazarlama, Konuralp, Turizm, Paydaş Analizi, Swot Analizi
dc.description.abstractIt is important to reveal and promote the tourism potential of a region in terms of marketing. The aim of this study is to investigate the promotion and marketing activities of Konuralp region, which has been progressing towards becoming a tourism destination with its natural, cultural and historical values. In addition, the types of tourism that can be made within the boundaries of Konuralp and have tourism potential were also investigated.In this study, data collection and interview techniques which are one of the qualitative research methods are used. For this purpose, the documents obtained from the related institutions were examined by literature review and field research. Within the scope of the research, interviews were conducted with 27 people consisting of central government, local government, non-governmental organizations, private sector, academicians, tourism project owners and experts. Semi-structured interview technique was used to obtain more detailed information from the stakeholders. A count of 17 interview questions were created to address the participants and Konuralp's views on tourism promotion and marketing activities were taken. The findings were analyzed by content analysis. In addition, Konuralp region was examined by way of exploration-observation method and detailed information was obtained. The strengths and weaknesses of Konuralp region were investigated and opportunities, threats were determined by SWOT analysis. According to the results of the research, it was concluded that the promotion and marketing activities in Konuralp are insufficient. In addition, it has been determined that there are various investment projects planned for tourism in Konuralp. It is great importance that these projects, which are thought to accelerate the development of the region in terms of tourism, should be accelerated. It is concluded that Konuralp will make great progress in becoming a world tourism destination by supporting the realized projects with strategic, effective, effective, continuous, efficient promotion and marketing policies.Keywords: Introduction, Marketing, Konuralp, Stakeholder Analysis, SWOT Analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurizm tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine yönelik paydaş analizi: Düzce-Konuralp`te bir araştırma
dc.title.alternativeStakeholder analysis for tourism promotion and marketing activities: A Research in Duzce-Konuralp
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10277040
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587890
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess