Show simple item record

dc.contributor.advisorÇiftçi, Sevda
dc.contributor.authorÇoban, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-10T08:52:45Z
dc.date.available2020-12-10T08:52:45Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/222242
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, farklı bölümlerde okuyan beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünce becerileri ile algılanan problem çözme becerilerini cinsiyet değişkeni ve bölüm değişkenine göre karşılaştırmaktır. Çalışmanın araştırma grubu, farklı üniversitelerin beden eğitimi ve spor yüksekokulunda beden eğitimi ve spor öğretmenliği, spor yöneticiliği, rekreasyon, antrenörlük bölümlerinde okuyan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmaya gönüllü olarak katılan toplam 622 öğrenciden 251'ini kadın, 371'ini erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Öğrencilerin eleştirel düşünme düzeylerini belirlemek için geçerlik güvenirlik analizleri `California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği` ile yapılmış; problem çözme becerilerini ölçmek için, `Problem Çözme Envanteri-A Formu` toplanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 13.0 paket programında değerlendirilmiştir. Parametrik varsayımları yerine getiren gruplar arasındaki farka bakmak için t testi, One Way ANOVA, tukey ve betimsel istatiksel analiz teknikleri kullanılmıştır. Antrenörlük, öğretmenlik, yöneticilik ve rekreasyon bölümlerinde okuyan öğrenciler yaş ile eleştirel düşünce ve algılanan problem çözme becerileri açısından değerlendirildiğinde aralarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunamazken; eleştirel düşünce ve algılanan problem çözme becerileri arasındaki ilişkiye bakıldığında gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların ortaya çıktığı görülmüştür (p<0,01). Antrenörlük, öğretmenlik, yöneticilik ve rekreasyon bölümlerinde okuyan öğrencilerin eleştirel düşünce düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p>0,05).spor yöneticiliği ve rekreasyon bölümünde okuyan öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri antrenörlük ve öğretmenlik bölümünde okuyan öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerine göre yüksek çıkmıştır. Antrenörlük, öğretmenlik, yöneticilik ve rekreasyon bölümlerinde okumakta olan öğrencilerin problem çözme becerileri arasında istatistiksel olarak fark çıkmıştır (p>0,05). Metin KutusuAnahtar kelimeler: Eleştirel düşünme, Problem Çözme, Beden eğitimi ve Spor
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare the critical thinking skills and perceived problem solving skills of physical education and sports college students according to gender and department variable. The research group of the study consisted of students studying in physical education and sports teaching, sports management, recreation and coaching departments of different universities. Out of a total of 622 students who participated in the study voluntarily, 251 were female and 371 were male. In order to determine the students' critical thinking levels, validity and reliability analyzes were performed with the California Critical Thinking Disposition Scale; In order to measure the problem solving skills, `Problem Solving Inventory-A Form` was collected. The data obtained in this study were evaluated in SPSS 13.0 package program. The t test, One Way ANOVA, tukey and descriptive statistical analysis techniques were used to look at the difference between the groups that fulfilled the parametric assumptions. When the students studying in coaching, teaching, management and recreation departments were evaluated in terms of age, critical thinking and perceived problem solving skills, there were no statistically significant differences between them; When the relationship between critical thinking and perceived problem solving skills were examined, it was seen that there were statistically significant differences between the groups (p <0.01). There was a significant difference between the levels of critical thinking of students studying in coaching, teaching, management and recreation departments. (P> 0.05). There was a statistically significant difference between the problem solving skills of the students studying in the departments of coaching, teaching, management and recreation (p> 0.05). Key words: Critical Thinking, Problem Solving, Physical Education and Sport Metin Kutusuen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleFarklı bölümlerde okuyan beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünce ve algılanan problem çözme becerilerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of critical thinking and perceptioned problem solving skills of physical education and sport school students reading in different sections
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-11
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10300140
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universitySAKARYA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid592298
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess