Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Ali
dc.contributor.authorYildiz, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-10T08:45:13Z
dc.date.available2020-12-10T08:45:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221833
dc.description.abstractBu tez çalışmasında ''yakın tarihte görülen en büyük göç hareketi'' olarak nitelendirilen Suriye'den Türkiye'ye sığınma isteğiyle göç eden Suriyeli mülteci çocukların eğitim vasıtasıyla Türk toplumuna entegrasyon süreçleri üzerinde durulmaktadır. Özelde Mersin'deki Suriyeli mülteci çocukların eğitim problemleri ve eğitim yoluyla Türk topluma entegrasyon süreçleri genelde ise Türkiye'deki Suriyeli mülteci çocukların genel durumu, eğitimle ilgili problemleri ve eğitim yoluyla Türk toplumuna uyum süreçleri nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak tümevarım metoduyla incelenmeye çalışılmıştır. Göç ve göç kuramıyla ilgili teorik açıklamalara yer verilerek; göç, entegrasyon ve asimilasyon; göç, çocuk ve eğitim; göç ve hukuki statü gibi başlıklar altında araştırmanın teorik çerçevesi çizilmiştir. Türkiye'de ve Mersin'de yaşayan Suriyeli mülteciler özellikle de mülteci çocuklarla ilgili genel bir literatür taraması ve elde edilen verilerle durum analizleri yapılarak, Mersin'de yaşayan Suriyeli mülteci çocukların eğitim problemleri ve topluma entegrasyon süreçleriyle ilgili alan araştırmasının bulguları değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis, 'the history of the migration to the big life' is described as asylum request from Syria to Turkey through Syrian refugees who immigrated children's education focuses on the integration process of Turkish society. In particular Mersin Syrian refugee children's education problems and training of Turkish society in the process of generalization of Syrian refugees in Turkey, problems and harmonization of education guarantee, The theory of migration and migration; migration, integration and assimilation; migration, children and education; immigration and legal status under the heading of research. The findings of the field researches related to the integration of the Syrian refugee children living in Mersin were evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectUluslararası İlişkilertr_TR
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.titleSuriyeli sığınmacı çocukların eğitim sorunları ve entegrasyon süreçleri: Mersin örneği
dc.title.alternativeProblems of education in Syria refugee children and integration processes: Mersin sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-12
dc.contributor.departmentOrtadoğu Sosyolojisi ve Antropolojisi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdaptation process
dc.subject.ytmIntegration
dc.subject.ytmMersin
dc.subject.ytmRefugees
dc.subject.ytmSyrians
dc.subject.ytmAsylum
dc.subject.ytmForeign domestic children
dc.subject.ytmTurkish-Syrian relations
dc.subject.ytmInternational migration
dc.subject.ytmEducation problems
dc.identifier.yokid10188068
dc.publisher.instituteOrta Doğu ve İslam Ülkeleri Araştırmaları Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495576
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess