Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, İbrahim Murat
dc.contributor.authorBakir, Aziz Mücahit
dc.date.accessioned2020-12-10T08:45:10Z
dc.date.available2020-12-10T08:45:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221827
dc.description.abstractOrtak tarihi geçmiş ve aynı dine mensup olmamız sebebiyle coğrafi yakınlıkla sınırlıkalmayan ilişkiler son yıllarda daha da etkin hal almıştır. Türkiye' nin bölge ülkeleri için rolmodel olması, bölge halkının ilgisinin Türkiye üzerinde yoğunlaşmasını sağlamıştır. ArapBaharı döneminde bazı ülkelerle yaĢanan gerilimler söz konusu olsa bile Türkiye Orta Doğuülkeleri ilişkileri tarihin her dönemde olduğu gibi özünden bir şey yitirmemiştir.Türk dizileri Türkiye ile Ortadoğu ülkeleri arasında kültürel etkileĢimin artmasına nedenolmuĢtur. Ülkemizde üretilen kültür ürünlerinin daha önceki yıllara kıyasla daha nitelikliolması da yurt dışından gelen taleplerin artmasında etkili olmuştur. Ülkemizin etkili yumuşakgücü haline gelen Türk dizileri ülkemizin yurt dışında tanıtımına önemli katkılar sağlamıştır.Son yıllarda bölge ülkelerinden Türkiye'ye gelen turist sayılarının artışında da dizilerin etkisibulunmaktadır.Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde pazarlama iletişimi hakkında bilgilerverilmiştir. İkinci bölümde kültür kavramı ele alınmıştır. Kültürü oluşturan unsurlar ve kültürçeşitleri irdelenmiştir. Küreselleşmenin kültür üzerindeki etkilerinin neler olduğu ifadeedilmiştir. Üçüncü bölümde ise Türkiye ile Orta Doğu ülkelerinin ilişkileri ekonomik, siyasive kültürel açıdan incelenmiştir. Türk dizilerinin Orta Doğu ülkelerinde çokça izlenmesininnedenleri hakkında değerlendirmeler yapılmıştır.
dc.description.abstractRelations, which are not limited to geographical closeness due to the fact that we belong tothe same religion, have become even more effective in recent years. Turkey's role model forthe countries of the region has made the interest of the people of the region concentrated onTurkey. Turkey's relations with the Middle East countries have not lost anything in itsessence, even if there are tensions experienced with some countries during the Arab springperiod.Turkish TV series have led to increased cultural interaction between Turkey and Middle Eastcountries. The fact that the cultural products produced in our country are more qualified thanin previous years has also been effective in increasing the demand coming from abroad. TheTurkish series, which has become the effective soft power of our country, has madesignificant contributions to the promotion of our country abroad. In recent years, the numberof tourists from the region to Turkey has been increasing as well.This study consists of three parts. The first part provides information about marketingcommunication. The second part deals with the concept of Culture. Elements of Culture andtypes of culture have been analysed. The effects of globalization on culture have beenexpressed. In the third part, the relations between Turkey and the Middle East countries havebeen examined in terms of economic, political and cultural aspects. Evaluations were made onthe reasons for the Frequent follow-up of Turkish series in the Middle East countries.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye ve Orta Doğu ülkeleri arasında pazarlama iletişiminin bir aracı olarak Türk dizileri
dc.title.alternativeTurkish tv series as a means of marketing communicationbetween the Turkey and the Middle Eastern countries
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-11
dc.contributor.departmentOrtadoğu Ekonomi Politiği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCultural economy
dc.subject.ytmEconomic policies
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.subject.ytmInternational marketing
dc.subject.ytmTurkish-Middle East relations
dc.subject.ytmMiddle eastern countries
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmSequences
dc.subject.ytmSerial film
dc.subject.ytmTelevision serials
dc.identifier.yokid10209810
dc.publisher.instituteOrta Doğu ve İslam Ülkeleri Araştırmaları Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515450
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess