Show simple item record

dc.contributor.advisorTınaz, Nuri
dc.contributor.authorAydoğan, Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T08:45:08Z
dc.date.available2020-12-10T08:45:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221822
dc.description.abstractBu tez, muhafazakarlık, tüketim ve dindar muhafazakar bireylerin tüketim konusundaki tavırları olmak üzere üç ana bölümden oluşmaktadır. Bu çalışmada muhafazakarlık kavramı açıklandıktan sonra, dindarlık ile kesişim noktalarını belirlemeye çalıştık. Tüketim toplum, kültür ve sembolik anlamlarıyla incelenerek değerler ve din açısından değerlendirilmiştir. Bu bilgiler ışığında dindar muhafazakar bireylerin gündelik yaşamda tüketim pratiklerini ne şekilde yorumladıklarını ortaya çıkarmak için nitel araştırma tekniğini kullandık. Bu şekilde, sahip oldukları inanç ve değerlerin tüketim ne derece etki ettiğini teorik ve pratik bilgiler eşliğinde ortaya çıkarmaya çalıştık.
dc.description.abstractThis thesis is made up three main parts of which are conservatism, consumption and attitudes of religious and conservative individulas as to consumption. Subsequently, after clarifying conservatism notion, we had tried to identify the conquerence with religiousness. Consumption was being evaluated trough religion perspective by analysizing with society, culture and sembolic meanings. We used qualitative research technique to reveal how these information are used to interpret the practice of government in the life of pious conservative individuals in light. By interpreting the results and the theorical information, we tried to determine the relationship between conservative values and consumption.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleMuhafazakarlık inanç ve değerlerinin tüketime etkisi
dc.title.alternativeThe effect of consumption of conservatism belief and values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-25
dc.contributor.departmentOrtadoğu Sosyolojisi ve Antropolojisi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligiousness
dc.subject.ytmConservatism
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmBeliefs
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.identifier.yokid10191955
dc.publisher.instituteOrta Doğu ve İslam Ülkeleri Araştırmaları Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504806
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess