Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Cafer
dc.contributor.authorAytekin, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-10T08:43:38Z
dc.date.available2020-12-10T08:43:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221704
dc.description.abstractHızlı yaşayıp hızlı tükettiğimiz bu yüzyılda, teknolojinin gelişimiyle birlikte alışkanlıklarımız gün geçtikçe kendini yenilemeye başlamıştır. Teknoloji; hayatımızın tüm alanlarında kendisine yer bulmuştur. Teknolojinin bu denli hayatımıza girmesiyle birlikte moda ve giyim üzerine çalışmalar yapan girişimciler ve firmalar bu gelişmeyi kendileri için birer avantaja çevirip satış kanallarında kullanmanın yollarını aramışlardır. Ticaret kavramını elektronik ortamda ve yeni bir boyut kazandırarak tüketici ile etkileşim içerisinde yapmaya başlamışlardır.Bu çalışmada, moda ve giyim pazarlamasında teknolojinin kullanımı, 3 Boyutlu simülasyon sistemlerinde kullanılan programlar ve tarayıcılar incelenmiştir. Buna bağlı olarak bu tezde artırılmış gerçeklik konusu ele alınıp moda ve tekstil firmalarının geliştirdiği artırılmış gerçeklik tabanlı elektronik ticaret uygulamaları incelenmiştir.Anahtar Sözcükler: 3 Boyutlu Simülasyon Sistemleri, Artırılmış Gerçeklik, Elektronik Ticaret
dc.description.abstractIn this century, where we live and consume fast, our habits have started to renew itself day by day. Technology is the most comprehensive one of these developments. Technology; with its development has found its place in all areas of our lives. Entrepreneurs and companies working on fashion and clothing with the introduction of technology into our lives have sought ways to turn this development into an advantage for themselves and use it in sales channels. They started to make the concept of commerce in electronic environment and interact with the consumer by giving a new dimension.In this study, the use of technology in fashion and clothing marketing, programs and scanners used in 3D simulation systems are examined. Relating to that, in this thesis, the augmented reality subject is discussed and the applications of augmented reality based electronic commerce developed by fashion and textile companies are examined.Key Words: 3D Simulation Systems, augmented reality, E-commerceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.title3 boyutlu giydirme teknolojilerinin moda ve giyim sektöründe e-ticarette kullanımı
dc.title.alternativeUse of 3 dimensional dressing technologies in e-commerce in fashion and clothing sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-10
dc.contributor.departmentEndüstriyel Sanatlar Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10312788
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid614709
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess