Show simple item record

dc.contributor.advisorHalaç, Hicran Hanım
dc.contributor.authorAkdağ, Haşim
dc.date.accessioned2020-12-10T08:43:28Z
dc.date.available2020-12-10T08:43:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221682
dc.description.abstractVideo oyunlarının gelişmesi ile birlikte sanal mekân, sanal gerçeklik gibi sistemler günlük hayatımızda yer edinmiş ve kullanım alanları artmıştır. Bu sistemler günlük hayatımızın hemen hemen her aşamasında yer aldığı gibi mimari alanına da etki etmiştir.Bu yüksek lisans tez çalışmasında amaç, video oyunlarında tasarlanan kurgu içinde tarihi mekânlar arka plana atılmasını önlemek ve kültürel mirasın içinde geçen oyunların kurgularında amaç kültürel mirası öğretme ve farkındalık oluşturmanın ve video oyunlarında tarihi mekânları korumaya dikkat çekmek için bunu alanında uzman 3 kişi tarafından tarihi mekânları gerçekleri ile karşılaştırmak ve değerlendirmesini yapmaktır.Alanında uzman 3 kişi tarafından video oyunlarında kurgulanan tarihi mekânların gerçek halleri ile yapılan karşılaştırma ve değerlendirme göz önünde tutularak çeşitli öneriler geliştirilmiştir.Bu doğrultuda hazırlanan tez, toplam beş bölümden oluşmuştur. Çalışmanın birinci bölümünde, tez çalışmasının amaç, kapsam, sınırlılıkları ve literatürdeki yerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümünde, çalışma kapsamında kullanılan materyal ve izlenilen yöntemden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde ise alanında uzman 3 kişi tarafından video oyunlarında kurgulanan tarihi mekânların gerçek halleri ile yapılan karşılaştırma değerlendirmeleri yapılmıştır. Dördüncü bölümde ise elde edilen tüm verilerden çıkarılan sonuçların değerlendirilmesi ve kendi aralarında karşılaştırılması yapılmıştır. Son bölümde ise değerlendirmeler göz önünde tutularak sonuç ve öneriler sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Video oyunları, Mekân, Sanal mekân, Sanal gerçeklik, Koruma bilinci
dc.description.abstractWith the development of video games, systems such as virtual space and virtual reality have gained a place in our daily lives and their usage areas have increased. These systems have taken place in almost every stage of our daily life as well as the architecture.The aim of this master thesis is to prevent historical places in the fiction designed in video games and to aim to teach the cultural heritage and create awareness in the fictions of the games that take place in the cultural heritage and to draw attention to the protection of historical places in video games. to evaluate and compare with.Various suggestions have been developed by considering the comparison and evaluation of the real places of the historical places constructed in video games by 3 experts in their field.The thesis prepared in this direction consists of a total of five chapters. In the first part of the study, the purpose, scope, limitations and place of the thesis in the literature are mentioned. In the second part, the material used and the method followed are mentioned. In the third part, the comparison of the real places of the historical places constructed in video games by 3 experts in the field is made. In the fourth chapter, the results of all data obtained are evaluated and compared with each other. In the last section, the results and recommendations are presented considering the evaluations.Keywords: Video games, Space, Virtual space, Virtual reality, Protection consciousnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleVideo oyunlarında tarihi mekânların gerçek halleri ile karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of historic spaces with the real states in video games
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-10
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10310989
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid614553
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess