Show simple item record

dc.contributor.advisorUsanmaz, Öznur
dc.contributor.authorGüneş, Çağdaş
dc.date.accessioned2020-12-10T08:42:21Z
dc.date.available2020-12-10T08:42:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221553
dc.description.abstractSeyrüsefer hizmetleri, artan hava trafik hacminin emniyetli, verimli ve düzenli bir şekilde akışının sağlanması noktasında önemli bir paya sahiptir. Seyrüsefer hizmetleri açısından oluşabilecek herhangi bir acil durum karşısında hizmet sürekliliğinin sağlanabilmesi için bir acil durum planına ihtiyaç duyulmaktadır. Hava trafik hizmetleri için oluşturulan acil durum planlamalarında seviye tahsisi, yeni rota tahsisi ve ilgili saha için belirlenen özel koşullar acil durumun yönetilmesinde en çok kullanılan yöntemlerdir. Bu çalışmada Ankara ACC' ye ait iki farklı sektör için acil durum planlaması hazırlanmıştır. Gerçek zamanlı simülasyon yöntemi kullanılarak acil durum planlaması için iki farklı senaryo hazırlanmış, ve hava trafik kontrolörleri tarafından çalışılmıştır. Kontrolörler tarafından trafiklere verilen her bir komut ayrı ayrı incelenmiştir. Senaryolar arası karşılaştırmalar sonucu acil durum planlamasına sahip senaryoda kontrolörler tarafından verilen toplam komut sayısı ortalaması 5 komut civarındayken plansız çalışmada toplam komut sayısı ortalaması 13 komut civarında olmuştur. Yapılan çalışmalarla ilgili kontrolörlerden değerlendirmeler alınmış, planlama ve planlamanın uygulanacağı sahalar için öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractAir navigation services has a significant percentage within the safety, efficient and organized flow and handling of the increasing air traffic load. In the face of possible emegency situation, in terms of air navigation services, a contingency plan is needed to enable continuity of air traffic navigation services. In generated contingency plans for air navigation services, flight level allocation, re-routing and specific conditions that have been determined for the particular case are the most frequently used methods in the handling of the contingency situation. In this study, has been set a contingency plan for two different sectors of Ankara ACC. Two different scenarios had been prepared for contingency planning via real time simulation method and these scenarios have tested by air traffic controllers. Each command that were given to traffics by air traffic controllers is studied separately. As a result of scenarios' comparison, while average of total given commands by air traffic controllers is 5 in having contingency plan scenario, average of total given commands by air traffic controllers is 13 in without contingency plan scenario. As the studies were been carried out assessments were made by the controllers and offers were presented for the sectors a farementioned.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSivil Havacılıktr_TR
dc.subjectCivil Aviationen_US
dc.titleHava trafik hizmetlerinde acil durum planlaması
dc.title.alternativeContingency plan for air traffic services
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-06
dc.contributor.departmentHava Trafik Kontrol Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10266043
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589973
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess