Show simple item record

dc.contributor.advisorNutku, Uluğ
dc.contributor.authorKeleş, Sema
dc.date.accessioned2020-12-10T08:21:25Z
dc.date.available2020-12-10T08:21:25Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221355
dc.description.abstract145 ÖZET İnsan varlığı geniş bir perspektif çeşitliliğiyle incelemeye alınabilir. Felsefe tarihinde Hobbes'un bakışı önde gelenlerden biridir. Çağdaş toplum bilimi ve felsefesi çok tartışılmış olmasına rağmen, temel savlarının felsefi antropoloji disiplinine ait olduğu tartışma götürmez. Bu nedenle, bu çalışmada Hobbes öncelikle bir ` insan filozofu ` olarak görülmektedir. ` Leviathan ` eseri dayanağı sağlamaktadır. Hobbes'un başlıca sorunu devlet-toplum-birey ilintisi olduğundan, tartışmalar buna uygun sürdürülmüştür. Ama kökte, tasarlanmış genel bir fenomen biçiminde, ` doğal insan ` ile ` toplumsal ` karşıtlığı vardır. Daha geniş anlamda onun sistemi toplumsal varoluşun bir antolojisidir. Tavrı materyalisttir, çünkü cisim ve genellikle onun hareketi toplumsal cismi ve bunun hareket yasalarım belirler. Hobbes'un ` homo homini lupus ` dictum'u bir çok ön yargının kaynağı olmuştur, ama amacı sadece, yasasız bir toplumun tasarımlamasına yardım etmekti. Romantik düşünürlerin pek övdüğü ` doğal durum `, Hobbes için vahşi hayat durumudur, herkesin herkesle savaşıdır. Bu etkili tasarım ` toplumsal durutrf'un gerçekliğini vurgulamak için. Bu nedenle Hobbes Avrupa'nın büyük hümanist geleneği içinde yer alır.
dc.description.abstract146 SUMMARY The human being can be put under scrutiny from a wide variety of perspectives. In the history of philosophy Hobbes ' perspective is one on the foreground. Although he is much discussed from the viewpoint of contemporary social secience and philosophy, it is indisputable that his basic contentions belong to the discipline of philosophical anthropology. So, in this study Hobbes is seen primarily as a philosopher of 'man'. His `Leviathan` provides the ground. Since Hobbes' main problem is the relation : state-society-individual, the discussions took a course according to it. But at the root lies the 'construected' general phenomenon in the form of an opposition, between the 'natural man' and the 'social man' In a wider sense his system is an ontology of social existence. His attitude is materialistic in that the 'body' and it's movement in general determines the social body and it's laws of movement. Hobbes' dictum, 'homo homini lupus' became the source of much prejudice, but his aim was solely to help imagine a lawless society. The 'natural state', much praised by romantic thinkers, is for Hobbes the state of savage life, of war of of all against all. This impressive fiction is to emphasize the reality of the 'social state'. For this reason Hobbes takes his placein the great humanistic tradition of Europe.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleThomas Hobbes`un insan anlayışı
dc.title.alternativeThomas Hobbes understanding of man
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmState
dc.subject.ytmSociety
dc.subject.ytmHuman
dc.subject.ytmHobbes, Thomas
dc.identifier.yokid82351
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid82351
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess