Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakici, Abdulcelil
dc.contributor.authorÇetinkaya, Ali Şükrü
dc.date.accessioned2020-12-10T08:21:14Z
dc.date.available2020-12-10T08:21:14Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221332
dc.description.abstractBu çalışmada, internetin konaklama ve seyahat işletmelerinin pazarlama faaliyetlerinde bir araç olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Çalışma üç bölümden oluşmuştur: Birinci bölümde, ilk olarak internetin tanımı ve özellikleri açıklanmıştır. Daha sonra, dünyada ve Türkiye'de internetin tarihsel gelişimi anlatılarak, geleceğe yönelik internetin gelişimi ile ilgili tahminlerde bulunulmuştur. Bu bölümde ayrıca, günümüzde kullanılmakta olan internet araçları da gruplandınlarak anlatılmıştır. İkinci bölümde, turizm pazarlaması ve pazarlama karması konulan gözden geçirilerek, internetin, pazarlama faaliyetlerinde kullanım olanakları ortaya konulmuştur, internetin, pazarlama faaliyetlerine olumlu ve olumsuz etkileri de bu bölümde dile getirilmiştir. Üçüncü bölümde, Türkiye'de faaliyet gösteren ve internete halen bağlı olan konaklama ve seyahat işletmelerine yönelik bir anket uygulaması ve değerlendirmeleri yer almaktadır. Anket, internet üzerinden, elektronik posta olarak konaklama ve seyahat işletmelerine gönderilmiş ve cevaplar da aynı yolla geri alınmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye'de faaliyet gösteren konaklama ve seyahat işletmeleri tarafından, internetin pazarlama faaliyetlerinde bir araç olarak kısıtlı düzeyde kullanıldığı belirlenmiştir. Fakat, konaklama ve seyahat işletmeleri 195 yöneticilerinin, internetin pazarlama faaliyetlerinde bir araç olarak kullanımı yönünde, geleceğe yönelik olarak olumlu beklentiler içinde oldukları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, the possible use of internet as a means of marketing within the accommodation and travel firms was investigated. The research consists of three chapters. In the first chapter, the definition and characteristics of the internet were explained at the first hand. Then, the historical development of internet was explained. And then, the predictions of the usage level of internet were made regarding the development of internet in the future. In the second chapter, the subjects of tourism marketing and marketing mix were reviewed, and the availability of the possible usage of internet in the marketing efforts was demonstrated. In the third chapter, there are a questionnaire application and its evaluations, which was conducted towards hospitality and travel firms operating in Turkey. The questionnaire was applied by sending electronic mail (e-maü) on the internet to the accommodation and travel firms, which have an e-mail address, and replies are returned in the same way. 197 As a result of the research, it is found out that, internet is used by accommodation and travel firms operating in Turkey at a limited level. But, the research has shown that, accommodation and travel managers have optimistic expectations in the future regarding the use of internet as a means of marketing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKonaklama ve seyahat işletmelerinin pazarlama faaliyetlerinde internetin bir araç olarak kullanılması: Yapılan bir uygulama ve sonuçları
dc.title.alternativeThe Use of internet as a means of marketing within accommodation and travel firms: A research and its results
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.identifier.yokid94495
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid94495
dc.description.pages239
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess