Show simple item record

dc.contributor.advisorAksan, Sera Yeşim
dc.contributor.authorDönük, Dönercan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:21:06Z
dc.date.available2020-12-10T08:21:06Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221315
dc.description.abstract233 ÖZET Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de yürütülen İngilizce gramer öğretimine bir katkı olarak belirlenmiştir. Bu nedenle tek bir konuda ayrıntılı bir araştırma olmayıp İngilizce dilbilgisi öğretiminde gözlemlenen problem durumlarına çözüm oluşturabilecek dilbilimsel bir bakış açısı getirmeyi hedeflemektedir. Araştırmanın doğası gereği Evrensel Dilbilgisi Kuramı (Chomsky, 1986) çerçevesinde eylem anlambilimi konu olarak alınmış ve iki dil arasında eylemden kaynaklanabilecek değiştirgen farklılaşmalarının betimlenmesine çalışılmıştır. Giriş bölümünde çalışmanın temel amaçlan, problem durumunun tanıtımı, ortaya konan denenceler, veri toplama yöntemi ve araştırmanın sınırlılıkları belirtilmiştir. Birinci bölüm, birinci dil dolaylı olarak da ikinci dil edinimindeki kuramsal yaklaşımları, birinci dil-ikinci dil edinimi arasındaki bağıntıyı, bu konuda yapılmış çalışmaların genel bir tanıtımını ve eylem anlambilimi kavramını özetlemektedir. İkinci bölüm eylem anlambilimine ilişkin yapılmış çalışmaları Türkçe-İngilizce çerçevesinde betimlemekte, araştırmanın problem durumu olarak belirlediği noktalarda çözüm önerileri sunmaktadır. Bu çalışmalardan Grimshaw (1991), derin yapı ve sözcük anlam yapısı arasında yer alan eylem üye yapısını, Kemmer (1993, 1994) anlam-sözdizimi arasındaki bağıntıyı betimleyen Orta Çatı yapısını, Levin (1993) eylem anlamının sözdizimindeki yansımalarını ve birbirine seçenek oluşturacak eylem sınıflarını, Talmy234 (1985, 1991) ise eylem içinde bulunan anlamsal kategorilerin sözcükselleştirmeye olan etkilerini betimler. Araştırma bulguları Evrensel Dilbilgisi çerçevesinde oluşturulacak eylem anlambilimine ilişkin gözlemlerin Türkiye'de İngilizce öğretim alanında hazır bulunan malzemeyi değerlendirme ölçütlerinin kazanılması ve üretilecek eğitim malzemesine katkısı olacağını göstermektedir. Şüphesiz ki, araştırmamız belirlediğimiz konuda sadece bir başlangıç oluşturmaktadır. Bu konuda yapılacak daha kapsamlı çalışmalara gereksinim olduğu açıktır.
dc.description.abstract235 SUMMARY The purpose of this research has been determined as a contribution to the formal English grammar teaching in Turkey. For this reason, rather than a detailed research on one particular topic, it is a comprehensive work providing solutions for the problematic areas in English grammar teaching from a linguistic perspective. As the nature of our research requires, we have pinpointed verb semantics within Universal Grammar (Chomsky, 1986) framework as the subject of study and tried to find out parametric variations that can be traced back to the verb behavior. The introduction states the purpose and significance of the research, problems, the hypothesis, data collection techniques and limitations of the research. The first chapter summarizes the theoretical framework in the first and indirectly, second language acquisition,the relation between these two phonemena, the general introduction of the research in this field and the concept of verb semantics. The second chapter describes the current studies in verb semantics as regards Turkish and English and suggests solutions in the areas such as voice forms that the research has pinpointed as problems. Out of these studies, Grimshaw (1991) describes argument structure that takes place between the lexical conceptual structure and deep structure.Kemmer (1993,1994) gives an account for Middle Voice that describes the relation between the verb meaning and syntax. Levin (1993) desribes the reflections of the236 verb meaning on the verb behavior and English verb class alternations, and Talmy (1985,1991) describes how semantic categories are lexicalised within the verb meaning. The research findings indicate that studies in terms of verb semantics relying on the Universal Grammar will help the acquisition of the evaluation criteria of the available English grammar teaching material in Turkey as well as contributing to the preparation of the new material for EFL teaching. Doubtless to say, the subject of research we have determined and evolved is just a start. It is obvious that there is a need for further research in the domain of EFL teaching.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleA Study on verb semantics: The case of Turkish learners of English
dc.title.alternativeEylem anlambilimi üzerine bir çalışma: İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinde durum saptaması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSemantics
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmGrammar-verb
dc.subject.ytmComparative linquistics
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid104264
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101594
dc.description.pages242
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess