Show simple item record

dc.contributor.advisorYüce, Ayşe
dc.contributor.authorTosun, Özgür
dc.date.accessioned2020-12-10T08:21:00Z
dc.date.available2020-12-10T08:21:00Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221303
dc.description.abstract88 ÖZET `Resimde hareket olgusu olarak dans ve ritim` adlı tez çalışmasında ilkel toplumların dans formlarındaki büyü ve din öğesinden yola çıkılarak, dans hareketlerinden ve söz konusu dans ayinleri sırasında kullanılan kostümlerin ve maskların resimsel yorumlan gerçekleştirilmeye çalışılmıştır. Tez raporunda, dansın insanlık tarihi içerisindeki gelişim ve halk dansları, ritim, ilkel uygarlıklarda dans ve dansın işlevi konu edilerek incelenmiştir. Bu çalışmada, dans temalı yapıtlardan örnekler seçilerek, sanatçıların bu konuya olan yaklaşımları ele alınarak tez raporu desteklenmiştir. Elde edilen bulgulardan yola çıkılarak resimsel yorumların düşünsel çıkış noktası belirlenmiş ve uygulamaların oluşturulmasında bu düşünce temel alınmıştır. Uygulama çalışmalarında toplum ve birey kavramları sorgulanmış ve dans biçimleri bu kavramlara yönelik imgesel öğelere dönüştürülmüştür. İmgesel dönüşüm sürecinde, oluşturulan resimlerde; biçim, renk, leke, çizgi, ilişkilerinde kontrast etkiler, içeriği vurgulamak amacıyla ön planda tutularak özgün bir resimsel dil bütünlüğü sağlanması amaçlanmıştır.
dc.description.abstract89 SUMMARY The thesis titled `Dance and rythm as the fact of figure in paintings` analyzes the artistic interpretation of dance figures, costumes and masks used in dancing rituels, taking the elements of religion and sorcery in the forms of dance of primitive societies as the starting point. It also studies dance in history, rythm, dance and its function in primitive societies and folk dance. The report of the thesis is supported by analyzing the approach of various artists towards this subject and pieces of art themed dance. Taking the findings as a starting point, the study emphasises the conceptual starting point of artistic interpretations and bases its applications on this concept. In practical studies the concepts of individual and society are questioned of forms of dance are transfered to elements of image. In the paintings created during this period of transfer, in order to emphasise the content, contrast impressions in relations of form, colour, spot and line are highlighted and an artistic coherence is aimed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleResimde hareket olgusu olarak dans ve ritim
dc.title.alternativeDance and rythm as the fact of figure in paintings
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmRhythm
dc.subject.ytmDance
dc.subject.ytmPictures
dc.identifier.yokid103791
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid101606
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess