Modern resimde soyutlama, biçimbozma, başkalaşım sorunu ve uygulamalar
dc.contributor.advisor | Ötgen, Cebrail | |
dc.contributor.author | Çatalbaş, Gülseren | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:20:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:20:46Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221273 | |
dc.description.abstract | 11 ÖZET 'Modern Resimde Soyutlama, Biçimbozma, Başkalaşım Sorunu ve Uygulamalar' adlı bu araştırma; soyutlama, biçimbozma ve başkalaşım kavramlarının resim sanatındaki yansıması ve birbiriyle olan ilişkileri temeline dayanmaktadır. Bütün olarak soyutlama, biçimbozma ve başkalaşım kavramlarının birbiriyle olan biçim ve kavram ilişkileri düşünceyi görselleştiren öğelerdir. Bu ilişkiler değişebilen, yenilenebilen kavram ve biçimler olarak soyutlanabildi, biçimi bozulan imgeler sayesinde resim sanatında özgün biçimlere dönüşerek görsel bir sentezin oluşmasına neden olur. Sanat tarihini incelediğimizde, günümüz sanatına gelinceye kadarki süreç içerisinde soyutlama, biçimbozma ve başkalaşım kavramlarım kapsayan eğilimlerle zaman zaman karşılaşılmıştır. Fakat sanat akımlarının birbiriyle olan ilişkileri ve tepkileriyle oluşan değişimler sonucunda bu ifadeler bir biçim dili olarak ancak yüzyılımızın başında plastik sanatlar alanında kendisini göstermiştir. 20. yüzyıl da sanatta köklü değişimler olmuştur. Toplumsal, bilimsel ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle, sanatın ve sanatçının kendi gerçekliği sorgulanır. Bu dönemde sanatın ilgi alanı, nesneler dünyasından, sanatçının iç dünyasına yönelmiştir. Sanatçı açısından, dış dünya ve nesnel gerçekliklerin nasıl göründüğü önemini yitirir. Sanat dış gerçekliklerin ötesinde, sanatçının zihinsel değerlerini ve kendi gerçekliklerini ifade etmeye başlar. Bu yeni anlayışla sanatçı, farklı biçim dilleriyle kendi ifade dilini oluşturur. | |
dc.description.abstract | This topic of the investigation is founded on the concepts of abstraction, distortion and metamorfizm in the drawing of the twentieth century. First, we should state the object of knowledge and the philosophical base which the concepts are based on. According to this idea, the first part of the thesis included the definitions of abstraction, distortion and concepts of metamorfizm. In the second and third parts, the intellectual and formal meanings of these concepts had been investigateed with the declinations of philosophy and the movements of art. The variations which happen in the abstraction and distortion movements that determines the twentieth century art had been scrutinizied with the similar and different sides of each other. The topics which were taken up had been explained with the quotation and description and had been given place to different opinions. In the fourt section ranks of formation of individual application works takes part. Key Words: Abstraction, Distortion, Metamorfizm | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Modern resimde soyutlama, biçimbozma, başkalaşım sorunu ve uygulamalar | |
dc.title.alternative | The Practises of the problem of abstraction, distortion, metamorfizm in modern art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Abstraction | |
dc.subject.ytm | Metamorphism | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | Deformation | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.identifier.yokid | 141013 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 137115 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |