Show simple item record

dc.contributor.advisorTor, Nurseren
dc.contributor.authorNişasta, Kevser
dc.date.accessioned2020-12-10T08:20:37Z
dc.date.available2020-12-10T08:20:37Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221253
dc.description.abstract11 ÖZET Erotik sanat, sanatçının evreni, aşkı ve tutkuyu nasıl gördüğünü, insan davranışlarına karşı tepkisini anlatır. Erotizm insanlık ve kutsallık arasındaki değerli bir bağdır. Her erotik resim bir meydan okumadır. Sınırların bittiği yerde erotizm başlar. Erotizm, akıl ile duygu, birey ile evren arasındaki engeli deler geçer. Tutkular tıpkı dinsel bir deneyim gibi nefsimizin dışarı taşmasını sağlayan bir güce sahiptir. Hıristiyan Batı; Rönesans'la birlikte Antikçağ sanatını yeniden keşfederken, erotizmi de yeniden öğrenmiştir. Eski Yunan'da din, tüm cinsel aşkı gerekçelemekte, Dionysos tarikatı ile olan ilişkisinden dolay!, erotik coşkulanmaya kutsal bir nitelik yakıştırmaktadır. Bu anlamda mitolojik öyküleri görselleştirmek sanatçıların işine gelmiştir. Tam anlamıyla dinsel konularda kopuş olmasa bile sanatçı biraz daha Özgürleşmiştir. Eski Yunan ve Roma kültürünün kendisine sunduğu olanakları keşfeden Avrupa burjuvazisi ve tüccarlar Avrupa'nın dışındaki zenginlikleri gördüler ve bu zenginliklere adeta saldırdılar. Bu da bilim ve sanat için gerekli parasal desteği Avrupa'ya sağladı. İtalya'da hüküm süren Medici 'ler, Sforza'lar... v.b. varlıklı ailelerin çoğalması ile, Kilise, sanatçıların denetimini elinden kaçırmanın ötesinde toplum üzerindeki baskıcı tavrını bırakmak zorunda kalmıştır. Rönesans. Antik dönemin iki temel dünya görüşünün yeniden doğuşudur; Hümanizm ve İdealizm. İlki, insanı, her şeyin merkezine oturtan anlayış. Elbette sanatı daIll etkiliyor. Sanat da tam anlamıyla din için olmaktan kurtulamamış olmakla birlikte artık insan için,-insan merkez alınarak yapılıyordu. Mitolojik resimler bu iki temel dünya görüşü için uygundu. Resimlerde mitoloji kılıfı altında ilk streap-tease uygulandı. Örtülü bir cinsellikti bu. Mitolojik konuların seçimi, sanatçının Antik kültürleri incelediğinin ve dönemin temel dünya görüşlerini özümsediğinin de bir kanıtıydı. Mitolojik konularla birlikte, dinsel kitaplarda yer alan cinsel öyküler de betimlendi. Varlıklı ailelerin, kendi yatak odalarının duvarlarına asılması için erotik resimler ısmarlamaları, erotik edebiyatın yaygınlaşması, resimlerin mitolojik öyküler adı altında yapılmasına neden olmuştur. Venüs öyküleri, bazı zengin kişilerin metreslerinin modelliğinde resimlenmiştir. Erken Hıristiyan sanatında, resim dinsel iletiler yaymakla görevlidir. Böylelikle insanlar bu resimlerle kendine güvensiz ve aciz bir yaratık haline dönüştürülmüştür. Fakat Rönesans'a kadar Ortaçağın katı doğmalarıyla boğuşan insan, geleceğini geriye dönerek kurmak amacıyla Antik Yunan kültürüne yöneldiğinde, her şey bireye odaklanmıştır; bu da, öteki dünyanın yeryüzü üzerindeki egemenliğine büyük ölçüde son verildiğini göstermektedir. Mitolojik konuların seçilmesi hem sanatçı açısından hem de işvereni açısından entelektüel seviyeyi artırmıştır. Aynı zamanda mitolojiden alınmış konular, kahramanları ve bu konuların yeniden yorumlanışı, kahramanlarının cinsel çağrışımlara yol açacak biçimde betimlenmeleri, sanata yöneltilecek bağnaz eleştiri oklarından korunmayı sağlayan bir kalkan gibi kullanılmıştır. Anahtar Kelimeler: Din, Erotizm
dc.description.abstractIV THE RELATION BETWEEN RELIGION AND EROTICISM ^N THE FIGURES OF RENAISSANCE EPOCH The erotic art describes how the artist looks at universe, love and passion and it tells the artist's response against human behavior. Eroticism is a valuable connection between humanity and holiness. Each erotic picture is a challenge. Eroticism starts at the point where the boundaries end. Eroticism penetrates through the barrier between mind & emotion and individual St universe. Passion, just like the religious experience, has the power of overflowing one's bodily appetites. Christian West; while discovering the Archaic Epoch Art again with Renaissance, had re-learned eroticism. In ancient Greece, religion verified sexual love and because of its relation with Dioriysos Sect, religion suited a holy feature to orotic enthusiasm. In this respect, artist preferred to make mythological stories visual. Indeed, there was no departure from religious matters strictly, but artists; became more independent. Europe bourgeoisie and traders who discovered the possibilities that Old Greek and Rome Culture served, saw the prosperity originated from outside of Europe and they nearly invaded this wealthiness. This provided the necessary monetary support to Europe for science and art. With the increase of Medici's, Sforza's etc. that reigned at Italy, The Church, beyond losing the supervision of artists, had to leave the oppressive behavior on community.Renaissance is the re-birth of two basic world views at Archaic Epoch : Humanity and Idealism. The first one is the concept of taking human in the center of everything. Surely, it affected art, too. Although, art could not escape to be done for religion exactly, after that it was done for human, placing human at the center. Mythological pictures were suitable for these two of the world views. Firstly, Strip-tease was applied in the pictures under the cover of mythology. This was a hidden sexuality. Preferring the mythological subjects was a proof of the artists' investigation of Archaic Cultures and assimilation of basic world concepts of the epoch. With mythological subjects, sexual stories at religious books were also depicted. Wealthy families ordered erotic pictures to hang them on their bedroom walls, which made erotic literature spread and made pictures be drawn under the name of mythological stories. Venus stories were depicted with modeling of some of rich people's mistresses. In earlier Christian Art, pictures had a mission of spreading religious messages. By the way of these pictures, man was transformed into a mere creature with no self- confidence. But when men who had struggled rigid dogma of Middle Ages until Renaissance had a tendency to turn to Archaic Greece Culture for setting up their future by returning back, everything was focused on the individual, which showed that other world's dominance on earth was almost ended. Preferring mythological subjects increased the intellectual level for both artists and employers as well. At the same time, the subjects taken from mythology, heroes andVI re-interpreting these subjects, depicting the heYoes in a manner of sexual reminders was used as a Shield which provides a protection from bigoted critic arrows against art. Key Words: Religion, Erotismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleRönesans Dönemi figürlerinde din-erotizm ilişkisi
dc.title.alternativeThe Relation between religion and eroticism in the figures of renaissance epoch
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmErotism
dc.subject.ytmReligion
dc.subject.ytmRenaissance Period
dc.identifier.yokid141065
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137127
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess