Show simple item record

dc.contributor.advisorGündoğdu, Mehmet
dc.contributor.authorFennibilek, Feray
dc.date.accessioned2020-12-10T08:20:32Z
dc.date.available2020-12-10T08:20:32Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221244
dc.description.abstractÖZET `Yabancı Dil Olarak Almanca Öğretiminde Pıâposition'lardan Kaynaklanan öğrenme Güçlükleri` başlıklı çalışmada, 'Almanca Proposition' konusundaki öğrenme zorluklan ele alınarak bunların giderilmesine katkı sunulmaya çalışılmıştır. İki bölümden oluşan çalışmanın birinci bölümünde `öğrenme'' ve `yabancı dil öğrenimi'' bağlanımda geçerli olabilecek kuramsal yaklaşımların sunumu söz konusuyken, ikinci bölümde sözcüğün kullanımı içeren bir uygulamaya dönük verilerin değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Uygulanan testlerin değerlendirildiği uygulama bölümü ile kuramsal bölüm arasında ise, Almanca prapositionlann gruplandınlmış bir listesi ve İşlevleri bakımından betimlenmeleri yer almaktadır. Bu bölümdeki ilgeç sınıflandırılması, dilbilgisi kitaplarında yaygın olan bir anlayışa dayanmaktadır. Bu bağlamda, ilgeçler durumuna ve anlamsal işlev içeriği bakımından sınıflandırürnıştır. Uygulanan testlerden hangi prüpositionlarda daha çok, hangilerinde daha az hata yapıldığı ortaya konulmuş ve dilbilgisel olarak zorluk derecesi yüksek olan prapositionlann öğrenme zorluklarına yönelik cevap aranmıştır. Bu çıkarımlar sonucu, yabancı dil öğretiminde bilişsel ve yapılandırmacı bir yol izlenmesi ortaya çıkmış ve öğrencilerin var olan önbilgilerinden de faydalanılarak öğrenme alışkanlıklarına uygun bir öğretim anlayışının geliştirilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Bu bağlamda, 'Almanca prâpositionlarla ilgili yaşanan güçlükleri en aza indirmek ve olası çözüm önerileri geliştirmek bu çalışmanın hedefi olmuştur. Anahtar sözcükler: Yabancı Dil olarak Almanca Öğretimi, Almanca Prâpositionlar, İlgeçler, Öğrenme Güçlükleri.
dc.description.abstractIt ZUSAMMENFASSUNG In dieser Arbeit werden allgemein die Prâpositionen inbezug auf Lernschwierigkeiten im Rahmen des DaF-Untenichts behandelt. Die Untersuchung besteht aus zwei Hauptteilen. Der erste Teil ist theoretisch angelegt, wahrend im zweiten Teil ein didaktisch-praxisorientierter Aspekt in Form eines Tests und der Bewertung desselben im Mittelpunkt des Anliegens stent. Im theoretischen Teil werden grundlegende Aspekte, die das Lernen allgemein und den Fremdsprachenerwerb im Besonderen angehen, diskutiert. Im praktischen Teil werden die statistisch erfassten Ergebnisse eines Testes, der an der Berufshochschule fur Tourismus in Anamur/TR durchgefuhrt wurde, bewertet und auf die Fehlerquellen hin durchleuchtet. Dieser Test wurde in Zusammenarbeit mit den Studenten der Vorbereitungsklasse unternommen und dient der Aufdeckung der Lemschwierigkeiten von Prâpositionen. Die Ergebnisse des Testes decken auf, dass nur anhand einer auf der konstruktiven Lerntheorie aufgebauten Unterrichtsplanung das Problem der Erlernung von Prâpositionen gelöst werden kann. Nicht nur, daB die Schwierigkeiten inbezug auf die Bestimmung der jeweiligen Flektion behoben werden, sondern und vor allem auch, daB eine Übersicht ûber die vielscbichtigen semantischen Gebrauchszusammenhânge von Prâpositionen erstellt wird, bilden die zwei grundlegenden Aufgabenbereiche einer fremdsprachen-didaktischen notwendigen Neuorientierung inbezug auf das grammatikalische Problem von Prâpositionen. Vor allem, wenn wie in diesem Studienfall die Fremdsprachenlerner türkische Studenten sind, deren Muttersprache in eine im Vergleich zum Deutschen firemde Sprachfamilie eingebettet ist, vertiefen sich die oben genannten Lernprobleme um einVielfaches, was damı die didaktisch-theoretischen Losungswege noch brisanter xmd notwendiger erscheinen lâBt Schlusselworter: Didaktik und Mefhodik des Deutschen als Fremdsprache; Deutsche Prâpositionen; Lernschwierigkeiten; Fremdsprachenerwerben_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Almanca öğretiminde prapositionlardan kaynaklanan öğrenme güçlükleri
dc.title.alternativeDie lernschwierigkeiten der prapositionen im daf-unterricht
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAlman Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmGrammar- prepositions
dc.subject.ytmLearning difficulty
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid141132
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137135
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess