Show simple item record

dc.contributor.advisorGündoğdu, Mehmet
dc.contributor.authorÇapri, Burhan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:20:28Z
dc.date.available2020-12-10T08:20:28Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221235
dc.description.abstractBu araştırma, Başbakanlık Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı Mersin Çocuk Yuvasında kurum bakımı altında yaşayan 7-11 yaş grubu çocuklarla, aileleriyle yaşayan 7-11 yaş grubu çocukları arasında sayı, miktar, madde, uzunluk, ağırlık, alan ve hacim korunumu bakımından farklılık olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri, Mersin Çocuk Yuvasında yaşayan ve Sabiha Çiftçi İlköğretim Okulu'nda öğrenimini sürdüren 7-11 yaş grubu 30 çocuk ile, aynı okulda öğrenimini sürdüren ve ailesiyle yaşayan 7-11 yaş grubu çocuklardan rasgele seçilmiş 30 çocuk olmak üzere toplam 60 çocuktan, Piaget'nin sayı, miktar, madde, uzunluk, alan ve hacim korunumunun kazanılıp kazanamadığını incelemek üzere geliştirdiği problemler ve araştırmacı tarafından hazırlanan bir bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS 11.0 Paket Programı kullanılmıştır. Kurum bakımı altında yaşayan 7-11 yaşları arasındaki çocuklarla ailesinin yanında yaşayan 7-11 yaş grubu çocukların sayı, miktar, madde, uzunluk, ağırlık, alan ve hacim korunumu niteliklerini kazanmaları arasında fark olup olmadığını test etmek amacıyla verilere Fisher'in Exact Testi uygulanmış ve hata payı üst sınırı 0.05 olarak alınmıştır. Verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgular, kurum bakımı altında ve ailesinin yanında yaşayan 7, 9, 10 ve 11 yaşındaki çocukların sayı, miktar, madde, uzunluk, ağırlık, alan ve hacim korunumu nitelikleri açısından manidar bir farklılık göstermediklerine işaret etmektedir. 8 yaşındaki çocukların ise sadece sayı korunumu niteliği açısından ailesiyle birlikte yaşayan çocuklar lehine 0.05 düzeyinde manidar bir farklılık gösterdiklerine ancak miktar, madde, uzunluk, ağırlık, alan ve hacim korunumu nitelikleri açısından herhangi manidar bir farklılık göstermediklerine işaret etmektedir.11 Araştırma bulguları, korunum niteliği ile ilgili daha önce yapılmış araştırmaların bulgularıyla birlikte tartışılıp yorumlanmış ve bulgular doğrultusunda geleceğe yönelik önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kavramlar: Bilişsel Gelişim, Korunum, Çocuk Yuvası.
dc.description.abstractIll THE DEVELOPMENT OF CONSERVATION ON CHILDREN AGED 7-11 The present research was aimed to examine whether there were differences between children aged 7-11 living with their parents and children aged 7-11 living at Mersin Kindergarten of State Orphanage according to the conservation on number, quantity, substance, length, weight, space and volume. The data were gathered by using an information sheef prepared by the researcher and the problems developed by Piaget for examining the conservation of number, quantity, substance, length, weight, space and volume. Subjects of the study consisted of 60 children, 30 of those were aged 7-11 who lived with their parents attending to Sabiha Çiftçi Primary School, and the other 30 are aged 7-11 who live in Mersin Kindergarden attending to same school. Statistical Package for the Social Sciences 11.0 software was practiced for the statistical analyses. In order to test the difference between children living with their parents and children living under nurture of orphanage, Fisher's Exact Test was applied to the data and significance level was 0.05 for all analyses. The findings showed no difference related with the conservation quality of numbers, quantity, substance, length, weight, space and volume for the children aged 7, 9, 10 and 11. There was significant differences between the children aged 8 living with their parents and living at orphanage on the number conservation but no difference for the qualities of quantity, substance, length, weight, space and volume conservation was observed.IV The findings of the study were discussed and paralleled with previous research findings related with the conservation. Recommendations were made based on the findings. Keyword: Cognitive Development, Conservation, Kindergarten of State Orphanage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title7-11 yaş grubu çocuklarda korunumun gelişimi
dc.title.alternativeThe development of conservation on children aged 7-11
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConservation
dc.subject.ytmPiaget theory
dc.subject.ytmDevelopment
dc.subject.ytmVolume
dc.subject.ytmWeight
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmCognitive development
dc.subject.ytmSocial Services and Child Protection Agency
dc.identifier.yokid163487
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147322
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineEğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess