Show simple item record

dc.contributor.advisorTaner, Bahar
dc.contributor.authorKeskin, Gürkan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:20:27Z
dc.date.available2020-12-10T08:20:27Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221232
dc.description.abstractOtel işletmelerinde üretim ile tüketimin aynı anda olmasından dolayı üretimdeki yanlışlar kusurlu hizmet olarak doğrudan müşteriye yansımaktadır. Bu da giderilmesi çok zor olan müşteri memnuniyetsizliği ile sonuçlanmaktadır. Kaliteli hizmeti üreterek müşteriyi memnun edebilmek için işletmelerin eğitimli ve iyi güdülenmiş çalışanlara ihtiyacı vardır. Bu nedenle işgören güdülenmesi otel işletmelerinin başarılarım etkileyen önemli bir konudur. Bu araştırma turizm işletmelerinin belli başlı kategorisini oluşturan konaklama işletmelerinde çalışanları güdüleyen etmenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca otel işletmelerinin yönetim türünün, çalışanların eğitim düzeyi, çalıştıkları bölüm ve sektörde çalışma sürelerinin güdülenme ile ilişkisi incelenmiştir. Araştırma alam olarak İzmir'de faaliyet gösteren beş yıldızlı, altı otel işletmesinden toplam 194 kişi, kendilerini güdüleyen etmenleri yedi faktör halinde sıralamışlardır. Bu faktörler sırasıyla; yapılmaya değer bir iş, adil ve tatmin edici ücret, eğitim ve yükselme olanakları, uyumlu çalışma ortamı, uygun fiziksel koşullar, yönetim tarzı ve iş güvenliğidir. Araştırmada, güdüleme faktörlerinden uyumlu çalışma ortamı ve fiziksel koşulların, bölümler arasında farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırmada elde edilen önemli bir sonuç, iş güvenliğinin turizm eğitimi alan personel açısından almayanlara göre daha önemli bir faktör olarak ortaya çıkmasıdır. Bu çalışmadan elde edilen bulgular neticesinde ileride çalışma yapılabilecek alanlar olarak; otellerde işlerin nasıl daha anlamlı getirilebileceği ve personel seçiminde iş ile tam olarak uyum sağlayacak, işe göre-personel seçilmesi dikkate alınarak personel seçim politikalarının yeniden değerlendirilmesi konulan tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Güdüleme, İş tatmini, İhtiyaçlar, İş zenginleştirme.
dc.description.abstractFACTORS THAT MOTIVATE EMPLOYEES IN TOURISM ORGANIZATIONS ABSTRACT Since production and consumption occur at the same time, problems in production directly affects customer satisfaction in hotels. Considering the fierce competition, customer dissatisfaction caused by defective service is a though problem to cope with. Hotels needs motivated service employees who can produce quality service. Therefore employee motivation becomes an important subject to deal with in hotels. The purpose of this study is to determine the factors that motivate employees and whether these factors differ according to the department worked. As a result of the study, 194 workers from six hotels stated seven factors that motivated them in their jobs. These factors are; a meaningfull job, good and fair wages, promotional and developmentel opportunities at work, harmonious working enviroment, good working conditions and job security. In the research it is also found out that harmonious working enviroment and good working conditions differ according to the the departments worked. The results reveal that job security is more important for the employees who have tourism education than for the others. Future research areas can be conducted in job design, for example how job can be provided with a more meaning also hiring policies can be reevaluated to come up with a better job-man match. Similar research can be conducted in other tourism organizations such as restaurants and catering organizations. Keywords: Motivation, Job Satisfaction, Needs and Job Enrichment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm işletmelerinde çalışanları güdüleyen etmenler
dc.title.alternativeFactors that motivate employees in tourism organizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmWork enrichment
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.identifier.yokid163495
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147303
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess