The problem of transformation of ethical subjects to those need to be transformed to in Nietzsche philosophy
dc.contributor.advisor | Çelik, Sara | |
dc.contributor.author | İnce, Burak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:20:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:20:25Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221228 | |
dc.description.abstract | Nietzsche felsefesinde ahlak kuşatıcı bir sorun olarak kendini duyurur. Çünkü, insanlığın düşünürün dönemine dek iyiden iyiye cüceleşmesi, tarihin başlangıcından itibaren uzun bir dönem boyunca etkisini koruyan Hıristiyanlıktan geriye kalan tortuların ve onun en büyük mirası olan Hıristiyan ahlakının, giderek değer yaratan alanları ve dolayısıyla yaşamı belirlemesiyle gerçekleşmiştir. Ama düşünüre göre daha da önemli olanı, belli bir ahlaktan çok, temelde ahlakın kendisinin sorunlaştırılması, yani ahlakın gerçekte neyi ifade ettiğinin ortaya konulmasıdır. Bunun yapılabilmesi de, ancak bu fenomenin tarihsel koşullar içinde ele alınmasıyla olanaklı hale gelir. Ahlakın kökeninde ilk olarak efendi doğanların kendini tanımlamalarının yattığını ileri süren Nietzsche, zayıfların buna karşılık tepkisel ve özgeci bir ahlak yarattığını belirtir. Bu tepkisel ahlakın daha ileri bir çıkarımı olan Hıristiyanlıkla birlikte, zayıfların güçlülere karşı zafer kazanmış olmaları, güçlülerin `bugün` münzevi hayatı sürmelerine neden olmuştur. Düşünüre göre üretilen tüm değerler er-geç doğallığım yitirir. Onun kendi döneminin Avrupası için de aynı şey geçerlidir. Öyleyse nihilizmin aşılması, ancak yeryüzünün anlamı olan 'Üst-İnsan'la gerçekleşebilecektir. Onun felsefesi, güçlü kişilerin öncelikle 'Üst-İnsan' hedefi ile nihilizmden kurtarılmalarına, son aşamada ise onların kendi kendilerini yaratmaları gerekliliğinin duyurulmasına yönelik bir değerlerin yeniden değerlendirilmesi girişimidir. Üst-İnsan bağlamında kişinin kendini yaratması, Nietzsche için ahlaklılıkla özdeştir. Ancak bunun kendi bakış açısından ortaya konulduğunun bilinci içinde olan düşünür, tutarlı bir yaklaşımla `bugürf'ün münzevisi durumundaki güçlülere (güçlü etikIV öznelere) son söz olarak, Zerdüşt'ü yadsıyarak kendi erdem(ler)ini yaratmaları gerektiğini belirtir. Anahtar Kelimeler: nihilizm, ahlak, efendi ahlakı, köle ahlakı, Üst-İnsan. | |
dc.description.abstract | Ethics announces itself as a surrounding issue in the Nietzsche's philosophy. Because the humanity intensively getting dwarfed until the thinker's age, the residues remaining from Christianity which preserved it influence through a long period as from the beginning of the history and the gradually value creating fields of the Christian ethics which was the biggest heritage of it had accordingly been realized with determining the life. But, according to the thinker, it is more important to argue the moral itself in the fundament rather than arguing a specific moral, in other words, to reveal what the moral does mean in reality. Capability of doing this, could only become possible by dealing with this phenomenon within the historical conditions. Nietzsche who suggests that the defining of the master morality born lies in the first place in the fundament of the morals, states that the week created a reactive and subjective moral against this. Along with the Christianity which is the more advanced result of this reactive moral, the weak gaining victory against the strong, caused the strong lead a recluse life `today.` In the thinker's opinion, sooner or later all created values will lose their naturalness. The same this is valid for Europe of his own age. If so, surpassing nihilism could only be realized with the `Übermencsh` who is the meaning of the earth. His philosophy is that firstly strong individuals be saved from nihilism with the objective of the `Übermencsh,` the final stage is that they be notified to create themselves by their own which is the attempt to revaluate the values.VI According to Nietzsche, in the concept of `Übermencsh,` man creating himself is synonymous with morality. However, the thinker being aware that this is put forward from is viewpoint, with a coherent approach, with a final words he states that the strong (strong ethic subjects) who are in the position of `today's` recluse must create their on virtue(s) by rejecting Zarathustra. Keywords: nihilism, moral, master moralitiy, slave morality, Übermencsh. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.title | The problem of transformation of ethical subjects to those need to be transformed to in Nietzsche philosophy | |
dc.title.alternative | Nietzsche felsefesinde etik öznelerin olması gerekene dönüşüm sorunu | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Felsefe Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nietzsche, Friedrich Wilhem | |
dc.subject.ytm | Philosophy | |
dc.subject.ytm | Ethics | |
dc.subject.ytm | Transformation | |
dc.identifier.yokid | 163522 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 147326 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |