Türkiye Cumhuriyeti`nin eğitim politikası ve Mersin`de eğitim (1923-1950)
dc.contributor.advisor | Yorulmaz, Şerife | |
dc.contributor.author | Doğan, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:20:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:20:14Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221202 | |
dc.description.abstract | ÖZETTÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN EĞİTİM POLİTİKASI VE MERSİN'DEEĞİTİM (1923-1950)Türkiye Cumhuriyeti, Atatürk'ün önderliğinde I. Dünya Savaşı'ndan sonra Batılıemperyalist devletlere karşı yürütülen ulusal bağımsızlık ve özgürlük mücadelesi sonucundakurulmuştur. Yeni devletin temel hedefi, Türk toplumunu geri kalmışlıktan kurtarmak vemodern bir toplum haline getirmekti. Bunun ön koşulu ise hiç kuşkusuz çağın gerektirdiğibilgilerle donatılmış insanlar yetiştirmektiCumhuriyet, bu amaçla Osmanlı eğitim sisteminden farklı bir eğitim anlayışı ilekendi eğitim sistemini kurmuş ve Devletin niteliklerine uygun olarak, ulusal, çağdaş, laik vedemokratik bir eğitim politikası oluşturmuştur.Bu çalışma ile Türkiye Cumhuriyeti'nin Eğitim Politikası ve uygulamalarının,1923 -1950 Yılları arasında, Mersin ve merkeze bağlı köylere nasıl yansıdığı ortayaçıkarılmaya çalışılmıştır. Ayrıca Mersin ve merkeze bağlı köylerde eğitimin gelişimi içinharcanan çabalar, bu konuda yapılan çalışmalar, yöneticiler, halk ve çeşitli kurumların eğitimeverdikleri destek saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Eğitim Politikası, Eğitim Sistemi, Mersin, Mersin'deEğitim. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTTHE EDUCATION POLICY OF THE TURKISH REPUBLIC ANDEDUCATION IN MERSİN (1923-1950)Republic of Turkey, gained its liberty with national liberty and freedom strugglelead by Atatürk against the imperialist western countries after World-War I. Main goal of thenew country is to save the Turkish society from regression and cretaing a modern society. Theonly condition for doing so is to raise people provided with necessary knowledge as the erareguires.For this reason, the Republic developed its own system with a new educationalunderstanding other than education system adopted by the Ottmans. A new national, modern,secular and democratic education policy is formed which conforms to state?s quality andformation .With this study, we tired to bring up the influence of Turkish Republic?seducational policy and its implementation in Mersin and its Villages during 1923 to 1950.And the efforts exerted to develop education in Mersin and its Villages. And the studies madeto this matter, the support of administrators, people and various instituions was determined.Key Words : Education, Education Policy, Education System, Mersin, Educationin Mersin. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.title | Türkiye Cumhuriyeti`nin eğitim politikası ve Mersin`de eğitim (1923-1950) | |
dc.title.alternative | The education policy of the Turkish republic and education in Mersin (1923-1950) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 153378 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189128 | |
dc.description.pages | 333 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |