Atık nesnelerin sanatta yansımaları
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Mehmet | |
dc.contributor.author | Kapti, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:20:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:20:11Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221196 | |
dc.description.abstract | Atık nesne 20. yüzyılın başında sanat alanında kullanılmaya başlamıştır. BireşimselKübizm akımında Picasso ve Braque ile sanata giren sanat dışı malzeme, Dada hareketi ilefarklı bir boyut kazanmıştır. Picasso ve Braque'ın yoğun olarak kullandığı bu nesnelerleyaptığı kolaj ve asamblaj çalışmaları, Duchamp ile gerek sunum biçimi gerekse bağlamolarak başka bir anlayışa kaymıştır. Duchamp, hazır nesnenin üretilmiş haliyle sanatnesnesi olarak önerilmesi sonucunda, sanata dair tüm kalıpların yıkıldığını ileri sürmüştür.Geçmişi sorgulama temelli, ardı arkası kesilmeyen modern ve postmodern öncü hareketleriderinden etkilemiştir.1960'lı yıllarda Pop Sanat ile hazır nesne kullanımı, postmodern bir anlayışadönüşmüştür. Andy Warhol'un yapıtları ile modern sanat anlayışı yadsınmıştır. Günlükyaşamdaki sıradan her şey herhangi bir gönderme olmadan sanat malzemesi olmuştur.Warhol teknolojinin olanaklarından azami ölçüde faydalanmıştır.Teknoloji, postmodern sanatta yeni gerçeklik anlayışları ve yeni estetik arayışlarsunan yollar açmıştır. Bu dönemde sanatçı, sanatı, toplumu, doğayı ve teknolojiyi sanatyolu ile sorgulamayı amaçlarken yeni malzeme, teknik ve sunum biçimleri geliştirmiştir.Mekanla bütünleşen çeşitli nesneler kuramsal ağırlıklı çalışmalara dönüşmüştür. | |
dc.description.abstract | Use of waste object has started from the beginning of the 20th century. The non-artistic material, which entered the art with Picasso and Braque in the Synthetic Cubismhas gained a different dimension with Dada movement. The collage and assemblage worksdone by Picasso and Braque, who intensively used these materials, with Duchamp theydemonstrated themselves in another comprehension as a presentation manner or as acontext. In the result of proposing the ready object as an art object in its manufacturedform, Duchamp puts forward that all artistic matrixes are demolished. Questioning the pasthas deeply affected the permanent, nonstop modern and postmodern pioneer movements.The use of ready object with the Pop Art in the 1960?s, had been converted into apostmodern comprehension. With Andy Warhol?s works, the modern art comprehensionhas become subject to rejection. Everything in the daily life has become an art materialwithout any reference. Warhol had taken advantage from modern technologicalpossibilities.Technology has opened the ways for new reality comprehensions and ways thatpresent new aesthetic searching in the postmodern art. In this period, the artist whileaiming at questioning the art, society, nature and technology through artistic methods, hasdeveloped new materials, techniques and presentation manners. Getting into entirety withthe place, various objects are intensively converted into theoretical studies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Atık nesnelerin sanatta yansımaları | |
dc.title.alternative | Reflection of waste objects on art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 152991 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189002 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |