dc.contributor.advisor | Çakır, Özler | |
dc.contributor.author | Güven, Selvin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:20:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:20:10Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221193 | |
dc.description.abstract | ÖZETDEVLET OKULLARI LKÖĞRET M B R NC KADEMEDE ÇALIŞAN NG L ZCEÖĞRETMENLER N N PROF L VE YETERL K ALGILARISelvin GÜVENBu çalışmanın amacı, Mersin devlet ilköğretim okulları birinci kademedeçalışan ngilizce öğretmenlerinin profilini çizmek ve mesleki yeterlik algılarının cinsiyet,yaş, hizmet içi eğitim kursu alma, çocuklara ngilizce öğretmekle ilgili kurs alma,mesleki deneyim ve üniversiteden mezun olunan bölüm değişkenlerine göre değişipdeğişmediğini saptamaktır. Çalışmada, betimsel ve çıkarımsal istatistik yöntemlerikullanılmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre:Mersin devlet ilköğretim okulları birinci kademede çalışan ngilizceöğretmenlerinin büyük bir çoğunluğu, kadındır, 33 yaşın altındadır, evlidir, 0-5 yıllıkdeneyime sahiptir. Öğretmenlerin % 59'u ngiliz Dili Eğitimi mezunudur, yalnızca %1.5'i yüksek lisans diplomasına sahiptir, %47.4'ü çocuklara ngilizce öğretmekle ilgiliders/kurs almış, yalnızca % 28.2'si ngilizce öğretimi ile ilgili hizmet içi eğitim kursunatabi olmuştur.Öğretmenlerin yeterlik algıları yaş, cinsiyet ve mesleki deneyime göredeğişmemektedir. ngilizce öğretmeni yetiştiren bir programdan mezun olmadığı haldengilizce öğretmeni olarak istihdam edilen öğretmenler, ngiliz Dili Eğitimi, Dilbilim,ngiliz/Amerikan Edebiyatı bölümlerinden mezun olan öğretmenlere göre, kendilerinidaha az yeterli görmektedirler. Benzer biçimde, çocuklara ngilizce öğretmekle ilgilikurs almayan öğretmenler, kurs alan öğretmenlere göre, kendilerini daha az yeterligörmektedirler. Hizmet içi eğitim programlarına katılan öğretmenlerin öğretme-öğrenme sürecini yönetme ve malzeme geliştirmeye ilişkin yeterlik algıları, hizmet içieğitim kursu almayan öğretmenlere göre, daha yüksektir. Ancak, öğretmenlerin alanbilgisi ve planlamaya ilişkin yeterlik algıları, hizmet içi eğitim kursu alma değişkeninegöre değişmemektedir. Bu bağlamda, hizmet içi öğretmen yetiştirme programlarının,çocuklara ngilizce öğreten öğretmenlerin ihtiyaçlarına göre geliştirilmesinin veöğretmenlerin, çocuklara ngilizce öğretmekle ilgili hizmet içi eğitim sürecindengeçmelerinin gerekli olduğu ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARYTHE PROFILE AND THE PERCEPTION OF PROFESSIONAL COMPETENCIESOF THE FIRST STAGE STATE PRIMARY SCHOOL EFL TEACHERSSelvin GÜVENThe aim of this study is to draw the profile of the first stage state primaryschool EFL teachers in Mersin and find out whether their perception of professionalcompetencies changes or not according to sex, age, taking an in-service course, takinga course on teaching children English, experience, and university department.Descriptive and inferential statistics are used for the data analyses.Results reveal that the majority of the teachers are female, below the age of33, married and they have 0-5 years? teaching experience. 59% of them are graduatesof ELT. Only 1.5% of them have a Master?s degree. 47.4% of them have taken acourse on teaching children English. Only 28.2% of them joined in-service courses.EFL teachers? perception of competencies does not change according tosex, age and experience. The graduates of the departments other than Englishteaching perceive themselves professionally less competent than the graduates ofELT, Linguistics, and English/American Literature. Likewise, the teachers who havenot taken a course on teaching children English perceive themselves professionallyless competent than those who have taken a course. The teachers who have taken anin-service course perceive themselves more competent in the management of theteaching-learning process and materials development than those who have not takenone. However, teachers? perception of competence in subject-matter and planningdoes not change according to taking an in-service course. In this regard, it isunderstood that in-service programmes need to be developed according to the needsof the teachers who teach children English, and it is necessary for the teachers toundergo an in-service training in teaching children English. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The Profile and the perception of professional competencies of the first stage state primary school EFL teachers | |
dc.title.alternative | Devlet okulları ilköğretim birinci kademede çalışan İngilizce öğretmenlerinin profili ve yeterlik algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 153192 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189021 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |