Genel lise yönetici ve öğretmenlerinin genel liselerin amaçlarının gerçekleşme düzeyi hakkındaki görüşleri (Mersin merkez ilçe örneği)
dc.contributor.advisor | Ergen, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Uzun Denli, Eylem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:20:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:20:06Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2020-11-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221184 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, genel lise yönetici ve öğretmenlerinin genel liselerin amaçlarınıngerçekleşme düzeyi hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanması amacıylaaraştırmacı tarafından bir anket geliştirilmiştir. Anket maddeleri, araştırmaya katılacakliselerin yönetici ve öğretmenleri tarafından, var olan durum ile olması gereken durumunişaretleneceği iki sütun halinde karşılaştırılarak hazırlanmıştır. Üç boyuttan ve 94maddeden oluşan bu anket, Mersin il merkezi sınırları içinde faaliyet gösteren 13 genellisenin yöneticileri ile öğretmenlerinden tabakalı olarak seçilen örnekleme uygulanmıştır.Örneklemdeki toplam yönetici sayısı 58, öğretmen sayısı ise 211'dir. Veriler SPSSprogramına girilmiş ve veri analizi frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi veANOVA kullanarak yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi α=0,05 olarak kabul edilmiştir.Bulgular, her üç boyuttaki maddelerin gerçekleşme düzeyinin ?hiç? ile ?az?arasında değiştiğini göstermiştir. Öğretmenlerin birey yetiştirme ve mesleğe veyükseköğretime hazırlama amaçlarının gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşleri yöneticileringörüşlerine göre daha olumsuz bulunmuştur. Vatandaş yetiştirme amaçlarıyla ilgili olarakyönetici ve öğretmen görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Eğitimcilerin herüç boyutla ilgili amaçların gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşlerinde cinsiyete göre farkbulunmuştur. Buna göre kadın eğitimcilerin eğitim amaçlarının gerçekleşme düzeyineilişkin görüşlerinin erkeklere göre daha olumsuz olduğu gözlenmiştir. Yönetici veöğretmenlerin amaçların gerçekleşme düzeyine ilişkin görüşlerinde üç boyutta da yaşa,ivmesleki kıdeme ve ortaöğretimin amaçlarıyla ilgili hizmetiçi eğitim alıp almamadeğişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Genel liselerin amaçları, eğitimin amaçlarınıngerçekleşmesi, vatandaş yetiştirme, birey yetiştirme, mesleğe ve yükseköğretimehazırlama. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to determine the opinions of high schooladministrators and teachers on the actualization level of high school aims.In the research, survey method was used. A questionnaire was developed bythe researcher to collect data on defined subjects. The questionnaire, having threedimensions and 94 items, was administed on the sample, comprised of the administratorsand randomly selected teachers of 13 high schools in Mersin greater municipality center.The number of administrators in the sample was 58, and the number of teachers was 211.The items of the questionnaire, were prepared so as to compare the observed case and theideal case.The data were analyzed by using SPSS program in order to compute thefrequencies, percentage values, mean values, standard deviation, t-test and ANOVA. Thelevel of significance was taken as 0,05.Findings showed that, in all dimensions, actualization level of every itemchanges between ?never? and ?little?. It is observed that teachers? opinions about theactualization level concerning the aims of educating individual and aims of preparing tovocation and higher education were more nonaffirmative than those of administrators.There was not any significant difference between the administrators? opinions andteachers? in the citizen-ship education aims. There was a significant gender difference inthe opinions of the educators about the realization levels of the aims at all dimensions. Inaccordance, it was observed that the opinions of female educators about actualization levelviof educational aims were more nonaffirmative than the opinions of the male educators.There were not significant differences between the opinions of administrators and teachersconcerning the realization levels of the aims in relation to age, experience and in-servicetraining in all dimensions.Key words: Aims of high schools, realization of educational aims, citizenshipeducation, educating individual, preparing to vocation and higher education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Genel lise yönetici ve öğretmenlerinin genel liselerin amaçlarının gerçekleşme düzeyi hakkındaki görüşleri (Mersin merkez ilçe örneği) | |
dc.title.alternative | Administrators' and teachers' opinions on the actualization level of aims of general high schools (Mersin sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-20 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 153364 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 189117 | |
dc.description.pages | 208 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |