Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcı Karaboğa, Fuziye Ayşe
dc.contributor.authorÖzdemir, Yalçin
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:58Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:58Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2020-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221167
dc.description.abstractBu çalışma, erkek teknik orta öğretim kurumlarındaki kız öğrencilerin okulyaşantılarının anlaşılması amacı ile yapılmıştır.Bu çalışmada görüşme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılangörüşme formu araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Görüşme formu, kız öğrencilerin okulyaşantılarını temsil ettiği düşünülen beş farklı boyutu ve bu boyutları oluşturan 31 görüşmesorusunu kapsamaktadır. Görüşme formu Mersin il merkezinde yer alan üç farklı mesleklisesinde, 7 farklı meslek dallında öğrenim gören ve üçüncü sınıfa devam eden 23 kızöğrencinin oluşturduğu bir örneklem üzerinde uygulanmıştır.Görüşmeler, katılımcıların da onayı ile ses kayıt cihazına kaydedilmiştir.Kaydedilen görüşmeler yazılı hale getirilmiş ve betimsel analiz yapılmıştır.Bulgulara göre; kız öğrenciler meslek liselerine genellikle kendi iradeleri dışındagelmişlerdir, meslek liselerine gelmiş olmaktan memnun değildirler, okul yaşantılarındatoplumsal cinsiyet temelli yaşantılara sahiplerdir, toplumsal cinsiyete dayalı süreçler kızöğrencilerin okul yaşantılarını olumsuz etkileyebilmektedir, okulda var olan eşitsiz konumstaj yaşantılarında da devam etmektedir. Okul yaşantılarındaki eşitsizlikler, öğrencileringeleceğe yönelik beklentilerinde olumsuz etkiler yaratabilmektedir.Kız öğrencilerin okul yaşantılarındaki bu genel olumsuz duruma karşılık,öğretmenlerin kız öğrencilerin ders yaşantılarında olumlu etkiye sahip oldukları, sözelderslerde kız öğrencilerin daha başarılı oldukları ve kız öğrenci sayısının görece yüksekolduğu kimya bölümündeki kız öğrencilerin diğer bölüm öğrencilerine göre daha olumlu birokul yaşantısına sahip olduklarını söylemek mümkündür.Anahtar Kelimeler: Toplumsal Cinsiyet, Eğitim, Teknik Eğitim, Meslek Lisesi, OkulYaşantısı.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to understand female students? school experiences atmale technical high schools.In this study, interview method was used. The interview form was developed bythe researcher to collect data on defined subjects. The interview form, includes five differentdimensions referring female students school experiences and 30 questions related to thesedimensions. The interview form was administed on the sample comprised of twenty threethird-year female students from different vocational departments of three different vocationalhigh schools in central of Mersin.The interviews were recorded on tape on students approval. The recordedinterviews were transcribed and descriptive analyses were carried out.According to results; in general female students have enroled the vocationalschoool involuntarly. They aren?t contended to be at vocatioanl schools. They have genderbased social experiences at school. These gender based social experiences could affectnegatively their school life. Their unequal position at school also goes on at apprentice life.The inequalities at school life may create negative effects on their future expectations.Despite these negative views on the female students? school experiences, it can besaid that teachers generally have a positive effect on female students? classroom experiences.Female students are more successful at verbal courses. Female students in chemistrydepartment in which number of female students is relatively higher than the otherdepartments, have got more positive school experiences than the female students in otherdepartments.Key Words: Gender, Education, Technical Education, Vocational School, SchoolExperiences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErkek teknik orta öğretim okullarındaki kız öğrencilerin okul yaşantıları(Mersin ili merkezi örneği)
dc.title.alternativeFemale student`s school experiences at male technical high schools(Mersin sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid153374
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189124
dc.description.pages263
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess