Cumhuriyet dönemi`nde Adana`da eğitim (1923-1950)
dc.contributor.advisor | Yorulmaz, Şerife | |
dc.contributor.author | Can, Sadik | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:19:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:19:51Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221150 | |
dc.description.abstract | Bu çalı mada Adana'da e itimin temelini olu turan ve en yaygın e itimkurumlarının yer aldı ı ?ilkö retim? alanı incelenmi tir. Türkiye Cumhuriyet'i MustafaKemal Atatürk'ün önderli inde I. Dünya Sava ı'ndan sonra, i galci batılı devletlere kar ıyürütülen ulusal ba ımsızlık ve özgürlük mücadelesi sonucunda kurulmu tur. YeniCumhuriyet'in temel hedefi, Türk toplumunu geri kalmı lıktan kurtarmak, ulusal, laik,demokratik ve ça da bir toplum yaratmaktı. Bu hedefe ula manın öncelikli ko ulu ise hiçüphesiz ça ın gerektirdi i bilgilerle donatılmı , e itimli ve bilgili insanlar yeti tirmekti.lkö retim e itim hayatının ilk ve temel a amasıdır. Bu nedenle önemlidir.Cumhuriyet, bu amaçla Osmanlı e itim sisteminden farklı bir e itim anlayı ıylakendi e itim sistemini kurmu ve Devletin niteliklerine uygun olarak, ulusal, ça da , laik,karma ve demokratik bir e itim politikası olu turmu tur.Bu çalı ma ile Türkiye Cumhuriyeti'nin özellikle ilkö retim politikası veuygulamalarının, 1923-1950 yılları arasında, Adana ve merkeze ba lı köylere nasılyansıdı ı ortaya çıkarılmaya çalı ılmı tır. Ayrıca Adana merkez ve merkeze ba lı köylerdee itimin -özellikle ilkö retimin- yaygınla ması için harcanan çabalar ve 27 yılda geldi inokta, bu konuda yapılan çalı malar, yöneticiler, halk ve çe itli kurumların ilkö retimeverdikleri destek saptanmı tır.Anahtar kelimler: E itim, lkö retim, Cumhuriyet Dönemi lkö retim, lkö retimPolitikası, lkö retim Sistemi, Adana, Adana'da lkö retim. | |
dc.description.abstract | The Turkish Republic was founded as a result of the national independence andfreedom struggle against the occupier western countries after the First World War inM.Kemal ATATURK's leadership. The basic aim of the New Republic was to save theTurkish society from underdevelopment and to create a national, secular, democratic andcontemporary society. The preliminary condition to reach that aim was undoubtedly toraise people who were educated, well-informed and the people who were equipped withthe necessary knowledge that the era requires. The primary education is the first and basicstep of the educational life. That's why the primary education is very important.Aiming this, the Republic created its own education system; anational,contemporary, secular, coeducational and democratic education policy which was suitableto the state's properties but totally different from the Ottoman's educational system.With this study it has been tried to bring out how the Turkish Republic'seducational policy especially the primary education policy and its practices affected Adanaand the villages that connected to the city center. Furthermore the efforts made for theeducation especially for primary education in Adana-city center and in the villagesconnected to it, the point it has come to in 27 years, the efforts made for the education, thesupport that was given to the primary education by the managers, people and someinstitutions have been fixed.Key words: Education, Primary Education, Republic?s Period Education, PrimaryEducation Policy, Primary Education System, Primary Education in Adana | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Cumhuriyet dönemi`nde Adana`da eğitim (1923-1950) | |
dc.title.alternative | Education in Adana in republic period (1923-1950) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 152650 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188842 | |
dc.description.pages | 228 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |