dc.contributor.advisor | Özdemir, Orhan | |
dc.contributor.author | Eker, Nurten | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:19:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:19:41Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221129 | |
dc.description.abstract | ?Doğan Kardeş Dergisinde Yer Alan Metinlerin Tür, çerik ve AnlatımÖzelliklerinin Çocuk Eğitimine Katkısı Açısından ncelenmesi ( 1-75. Sayı )? adlı çalışmada,çocuk dergilerinde hedeflenen değerler ve bunların çocuk eğitimine katkısı Doğan Kardeşdergisi aracılığıyla araştırılmıştır. nceleme, bir çocuk dergisinin taşıması gereken özelliklerve 7-14 yaş arasındaki çocukların bilişsel, kişisel, ahlakû, dilsel ve toplumsal gelişim evrelerigöz önünde bulundurularak yapılmıştır.Araştırmanın evrenini Doğan Kardeş dergisinin Ankara Milli Kütüphane'de 1956SA 433 kaydıyla yer alan 1945-1978 yılları yayımlanan sayılarının tamamı (1144sayı)oluşturmaktadır. Evreni oluşturan dergi sayısının çokluğu, evrenin tamamınaulaşılmasını güçleştirdiğinden evrenden örneklem alma yoluna gidilmiştir. Derginin 1144sayılık koleksiyonunun 23 Nisan 1945 (ilk yayın) ile 4 Mart 1948 tarihleri arasındayayımlanan ilk 75 sayısı örneklem olarak alınmıştır. Çalışma metinlerle sınırlandırıldığıiçin, resim, karikatür, desen vb. görsel malzeme değerlendirme dışı tutulmuştur.Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, ?çocuk edebiyatı?kavramının tarih içindeki gelişimi, bu gelişimin Türkiye'deki yansıması ile ülkemizdekiçocuk dergileri hakkında bilgiler verilmiştir. kinci bölümde, Doğan Kardeş dergisi hakkındatanıtıcı bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde, Doğan Kardeş dergisinin araştırmamızkapsamındaki sayılarında yayımlanmış yazılar türlere göre gruplandırılarakdeğerlendirilmiştir. Dördüncü bölümde, çocukların gelişim süreçleri ve Doğan Kardeşdergisinin bu süreçlerdeki yeri belirlenmeye çalışılmıştır.Çalışmanın sonucunda, Doğan Kardeş dergisinde yayımlanan metinlerinçocukların bilişsel, toplumsal ve dil gelişimi ile ahlakû ve kişisel gelişimlerine olumlu katkılarsağladığı gözlemlenmiştir.Anahtar Sözcükler:Çocuk edebiyatı, çocuk dergileri, Doğan Kardeş dergisi,ileti,çocuk gelişimi. | |
dc.description.abstract | In the study, titled ?The study of the texts taking place in the Doğan KardeşMagazine in terms of type, contente and literary styles?, the values targeted in childmagazines and their contributions have been focused on by means of the Doğan KardeşMagazine. The study has been based on the features that a child magazine is supposed toinclude and the phases of social, linguistic, moral, cognitive and personal development ofchilren between the ages of 7-14.Doğan Kardeş issues published between 1945-1978 (1144 issues) recorded as1956 SA 433 in the National Library-Ankara form the population of the resarch. As there aretoo many Doğan Kardeş issues, wich makes it difficult to reach the complete population, wehave chosen to take samples from the population. Out of the collection of the magazines 1144issues total, we have limited our samples to he first 75 issues, between the first issues dated23rd April, 1945 and 4th March, 1948. Since the study is limited with the texts, visualmaterials such as pictures, cartoons, designs, ete have been excluded from the study.The study is comprised of four parts. In the first part, we have included someinformation about the development of child literature througout history, the reflection of thisdevelopment in our country and child magazines. In the second part, we have given someintroductory information about Doğan Kardeş. In the third part, the texts published in DoğanKardeş issues limited to our research have been groupedas four their sorts and evaluated. Inthe fourth part, the developmental phases of children and the role of Doğan Kardeş magazinein these phases have been determined to a certain extent.At the end of the study, we have observed that the texts published in DoğanKardeş positively contribute to children?s cognitive, social, linguistic, moral and personaldevelopments.Key Words: Children?s literature, children?s magazines, Doğan Kardeş Magazine,message, child development. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Doğan Kardeş dergisinde yer alan metinlerin tür, içerik ve anlatım özelliklerinin çocuk eğitimine katkısı açısından incelenmesi(1-75. sayı) | |
dc.title.alternative | The Analysis of the type, contente and narrative characteristics of the texts in Doğan Kardeş journal interms of child education (1-75.edition) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 152576 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 188809 | |
dc.description.pages | 353 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |