Show simple item record

dc.contributor.advisorKıran, Binnaz
dc.contributor.authorAktuğ, Taylan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:40Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:40Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221128
dc.description.abstractBu araştırmada öğrencilerin cinsiyetlerine göre akran baskısı düzeyleri vebenlik saygıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla, akran baskısını ölçmek içinAkran Baskısı Ölçeği, benlik saygısını belirlemek için de Coopersmith Benlik SaygısıÖlçeği kullanılmıştır.Bu çalışma, 2005-2006 öğretim yılında Mersin Büyükşehir Belediyesisınırları içinde bulunan 6 liseden seçkisiz olarak belirlenen 600 birinci sınıf öğrencisiüzerinde yapılmıştır.Araştırmanın amacı doğrultusunda; akran baskısı ve benlik saygısı arasındakiilişkinin incelenmesi amacıyla Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayılarıhesaplanmıştır. Ayrıca, ergenlerin benlik saygısı puanlarının akran baskısı düzeyleri vecinsiyetlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla verilere Çift YönlüVaryans Analizi (F Testi) uygulanmış, gruplar arasında gözlenen farkın hangigruplardan kaynaklandığını belirlemek amacıyla da verilere Tukey testi uygulanmıştır.Araştırma bulguları;1. Öğrencilerin yaşadıkları akran baskısı ile genel benlik saygıları, aile benliksaygıları ve akademik benlik saygıları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğunugöstermiştir. Ancak akran baskısı ile sosyal benlik saygısı arasında bir ilişkiyerastlanmamıştır.2. Öğrencilerin cinsiyetine göre genel benlik saygısı, aile benlik saygısı veakademik benlik saygısı puan ortalamalarının akran baskısı düzeyine göre anlamlı olarakfarklı olduğu, ancak cinsiyetin bu ortalamalar açısından bir fark yaratmadığıgözlenmiştir. Sosyal benlik saygısı puanlarının cinsiyete göre farklılaştığı dagözlenmiştir.Anahtar kelimeler: Ergenlik, benlik saygısı, akran baskısı
dc.description.abstractIn the present research, the relationship between peer pressure adolescentsexposed to and self esteem level have been examined special addressing their gender.Peer Pressure Scale and Self-Esteem Inventory were used to gather data of the stud.The sample of the study consisted of 600 freshmen students selectedrandomly from 6 different high schools at Mersin Metropolitan Municipality in 2005-2006 academic year.In order to examine the relationship between peer pressure and self-esteemlevel of the adolescents, Pearson Product Moments Correlation coefficient werecalculated. Besides, in order to examine whether self-esteem level of the adolescentschange according to peer pressure and gender, two way ANOVA has been administeredto the data. Tukey test was used as Post Hoc test to examine the source of variationsobserved.The results of the research showed that:1. There was a negative significant relation between peer pressureadolescents experienced and general, parental and in academic self-esteem. Norelationship between peer pressure and social self-esteem was observed.2. It has been observed that mean score of general self-esteem, parental self-esteem and academic self-esteem differed significantly according to peer pressure levelof the adolescents. However, no significant difference was observed in general self-esteem, parental self-esteem and academic self-esteem scores between genders.Adolescents? mean social self-esteem scores differed according to gender.Key words: Adolescent, peer pressure, self esteem.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleErgenlerde akran baskısı ve benlik saygısının incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between peer pressure and self esteem among adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid152632
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188833
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineEğitimde Psikolojik Hizmetler Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess