Show simple item record

dc.contributor.advisorErkan, Zülal
dc.contributor.authorCanbuldu, Sevim
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:37Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:37Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221120
dc.description.abstractBu araştırma; öfkenin duyuşsal, bilişsel ve davranışsal boyutlarını genel okulortamında özel olarak değerlendirmek için Smith, Furlong, Douglas ve Bates (2000)tarafından geliştirilmiş Çok Boyutlu Okul Öfke Envanteri'ni (ÇBOÖE) Türk kültürüneuyarlamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 11-18 yaşlarındaki Mersin merkez ilçelerindekilköğretim ve Orta öğretim okullarına devam eden 477 erkek, 534 kız toplam 1011öğrenciden toplanan veriler üzerinde gerçekleştirilmiştir.Yapılan çalışmada ölçeğin Türkçe'ye çevirisi gerçekleştirilmiş, yapılan çevirininuzman tarafından değerlendirilmesi yapılmış, kırk kişilik bir öğrenci grubu üzerindemaddelerin anlaşılabilirliği test edilmiştir. ÇBOÖE'nin yapı geçerliği için faktör analizi,benzer ölçekle korelasyonunu incelemek için ölçüt bağıntılı geçerliği, madde ve güvenirlikanalizi için Cronbach alfa ve test tekrar test güvenirliği incelenmiştir.Ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini sınamak için yapılan analizlerde orijinalindeki gibiÖfke Yaşantısı Alt Ölçeği, Düşmanlık Alt Ölçeği, Yıkıcı fade Alt Ölçeği, Olumlu BaşetmeAlt Ölçeği olmak üzere dört faktörden oluştuğu ve 33 maddenin orijinal ngilizce formda yeraldıkları faktörlere yüklendikleri görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öfke, okul ve öfke, öfke ölçekleri
dc.description.abstractThe main purpose of this study was the adapt The Multidimensional School AngerInventory (MSAI) with into Turkish culture, which were developed by Furlong, Douglas andBates was designed to affective, cognitive and behavioral dimensions of anger specific to thegeneral school setting and context. The research has been carried out with the data obtainedfrom 1011 eleven - eighteen year old students, consisting 477 male and 534 female who havebeen attending primary and secondary schools in Mersin central districts.In the study MSAI was translated into Turkish, reviewed by the English languageexpert and the comprehensibility of the scale has been tested with a student group of forty.Construct validity was tested though factor analysis, criterion-related was tested by Cronbachalpha test re-test reliability.Result of the study replicated the four- factor structure and indicated that all the 33 itemshad their first loading to their corresponding factor as in the English original scale.Key words: anger, school and anger, anger scalesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇok Boyutlu Okul Öfke Envanterinin (The Multidimensional School Anger Inventory) uyarlama çalışması
dc.title.alternativeThe adaptation study of the multidimensional school anger invenyory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid152599
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid188813
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess