Ergenlikte zeka bölümü, duygusal zeka ve akademik başarı arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Akgün, Serap | |
dc.contributor.author | Dağli, Meryem Esma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:19:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:19:32Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221110 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda yapılan çalısmalar ?zeka? tanımının genisletilmesi ve yaygın ölçüdekabul gören entellektüel zekanın yanı sıra duygusal zekanın da bu tanıma dahil edilmesigerektigini ortaya koymaktadır. Duygusal zeka, duyguların farkında olma, duygularla basaçıkabilme, kendini motive etme ve iliskileri yönetebilme becerilerini kapsamaktadır. Buarastırma, ergenlerde zeka bölümü, duygusal zeka ve akademik basarı arasındaki iliskiyiincelemistir. Çalısmaya Bahriye lkögretimde Okulu'nda okuyan 285 ögrenci katılmıstır.Arastırmada üç ölçek kullanılmıstır: Schutte Duygusal Zeka Envanteri (SEI, 1998) ve CattelZeka Testi (form 2a ve 2b, 1963). Okul basarısı ise iki farklı kritere göre: ögrencilerin notortalamaları ve Seviye Tespit Sınavı'nda (STS) verdikleri dogru cevap sayısı kullanılarakölçülmüstür. Bulgular zeka bölümü duygusal zekanın her ikisinin de akademik basarıylaanlamlı ve pozitif iliskiye sahip olduklarını göstermistir. Zeka bölümüyle duygusal zekaarasında anlamlı ve pozitif bir iliski vardır. Bu çalısma, ayrıca, kızların duygusal zekasınınerkeklerden daha yüksek oldugunu da göstermistir.Anahtar kelimeler: Zeka, duygusal zeka, akademik basarı | |
dc.description.abstract | Recent studies revealed that the definition of ?intelligence? should be expandedand in addition to widely accepted entellectual intelligence (IQ), emotional intelligenceshould also be included in this definition. Emotional intelligence consist of the abilities likeknowing own emotions, managing emotions, motivating oneself and handling relationships.This study investigated the relationship between intelligence, emotional intelligence andacademic success in adolesence. In the study, 285 secondary students from the BahriyePrimary Education School completed three quetionnaires including Schutte EmotionalQuotient Inventory (SEI, 1998) and Cattel Intelligence Inventory ( form 2a and 2b,1963).Success in school was measured by using two different criterions which were student?s gradepoint average (GPA) and correct answer numbers on an exam (Seviye Tespit Sınavı).Findings indicated that both intelligence and emotional intelligence positively associated withacademic success. Significant correlation was found between intelligence and emotionalintelligence. The research also show that, emotional intelligence significantly higher forfemales than males.Key words: Intelligence, emotional intelligence, academic success | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlikte zeka bölümü, duygusal zeka ve akademik başarı arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationship between intelligence, emotional intelligence and academic success in adolesence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 338714 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 219734 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |