Show simple item record

dc.contributor.advisorGüven, Yusuf
dc.contributor.authorKaraduman, Bahriye
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:31Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:31Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221107
dc.description.abstractÖzetDergi tasarımında, okuyucunun öncelikle karşı karşıya kaldığı tipografiköğeler, derginin kapağında yer alan logo, sayı, yayım tarihi, farklı ülkelere göre belirlenenfiyat, ISBN numarası, o sayının içinde yer alan konuları tanımlayan başlıklardır. Ayrıca,logodan sayfa içi tasarımlarına kadar tipografi, iletişim aracı olarak bir dergi tasarımınınher sayfasında varlık göstermektedir.Derginin ismi, içindekiler sayfası, sayfa içi düzenlemeleri bir dergiyi meydanagetiren genel yapıdır. Dergi tasarımında tipografi logodan başlayarak kapak ve iç sayfalarakadar devam etmektedir. Tipografi, dergi içinde iletişim ortamı yaratarak okuyucuyuyönlendirmektedir. Derginin içindekiler sayfası, derginin içeriği hakkında bir duyuruolarak düşünülebilir; bu sayfa, okuyucuya konuların ve her bölümün ne olduğu ve neredeolduğunu gösterir; okuyucuyu yönlendiren ve bilgilendiren bir bölümdür. Bu sayfalarnumaralandırılarak sıralandırılır. Sayfa içinde okuyucuyu, yazının başlangıcına yöneltmekiçin yazının başlama biçimi, içeriğe bağlı kalınarak farklı yorumlanabilir. Dergi içinde biryazının başlığı, içeriğini biçime taşırken başka bir başlığın farklı biçim taşıması,okuyucuya farklı bir bölümle ve içerikle karşı karşıya kaldığı bilgisini iletebilmektedir.Tipografi, dergi içinde okuyucunun her sayfada karşısına çıkan görsel birbiçimdir ve Okuyucuya hem bilgiyi hem de mesajı biçime dönüştürerek iletir. Tipografininbu özelliliği, bir derginin görsel kimlik tasarımına dönüştürmesinde yaşamsal bir önemesahiptir. Okuyucu tipografi sayesinde neyi satın aldığını, neden satın aldığınıtanımlayabilir. Bu da ürünün algılanabilirliğini ve işlevselliğini artırır.Bütün bu bilgiler doğrultusunda tez, beş bölümden oluşturulmuştur. Tezin ilkbölümünde dünyada ve Türkiye'de ilk dergi yayımları ve dergi tasarımlarıyla başlayarakderginin tarihsel süreç içerisinde gelişimiyle günümüzde dergi tasarımı üzerindedurulmuştur. İkinci bölümde görsel kimlik ve görsel kimliğin önemi incelenmiştir. Üçüncübölümde dergi tasarımında görsel kimliğin önemi vurgulanmış ve dergilerde görsel kimliğioluşturan unsurlar hakkında belirleyici açıklamalara yer verilmiştir. Dördüncü bölüm,tipografide biçim ve içerik ilişkisinin önemli bir tasarım niteliği olarak ele alınmasınıngerekliliği üzerine kuruludur. Son olarak beşinci bölümde ise, biçim ve içerik ilişkisiaçısından tipografinin bir derginin görsel kimlik tasarımındaki önemine ilişkin biruygulamayı içermektedir.Anahtar Sözcükler: Grafik Tasarım, Dergi Tasarımı, Tipografi, GörselKimlik, Görsel Kimlik Tasarımı, Biçim ve İçerik, İletişim.
dc.description.abstractTHE IMPORTANCE TYPOGRAPHY IN RELATION WITH THE FORM ANDCONTENT OF THE VISUAL IDENTITY DESIGN OF A MAGAZINEABSTRACTIn magazine desing, terms such as; typographic elements, logo that is printedon the cover of magazine, number, publishing date, price that is fixed for differentcountries and ISBN number are topics of that magazine?s definitions primarily readers facewith. Additionally, typography prevails as a communicational tool from logo to iner pageslayout in every pege of magazine designing.The name of the magazine, contents page, page layouts are the main structureof the magazine. Typography goes all the way down from logo, cover to iner pages.Typography directs the reader by way of cropping up the communicational climate in themagazine. The contents page may be considered as an announcement on what themagazine contains and draws attention of the reader to each section showing them wherethey are and becomes a directive and informative section. The pages are put in successionwhit pages numbers. The commencement form of the editorial, relying on the contents,could be viewed in a different way to direct the reader to be beginning of the editorial.The title of an editorial in the magazine carries the contents into a form whileeach indiviual title carries another form and this one gives the information to the readersthat they are facing another section.Typography is a visual form in all pages of the magazine in this way, the readerfaces. The information and message is conveyed to the reader in form. This feature mighttransform the Typography into the visiual identity design of the magazine. The reader willcome up with the idea of what is bought for what reason.This way the conceiveability and functionali ty of the product will rise. Due tothis reason Typography is instrumental and adds considerable value in visual identitydesign and defines the importance of carrying contents into forms.In the line of these infornations, the thesis consists of five sections. In the firstsection the very first magazine publishing and designing is rebresented in its historicalduration until modern day magazine designing. Invisual identity and its importance isexamined in the second section. In the third section; the importance of the visual identityis emphasized in magazine designing and definitive explanations are made in relation tothe elements that are making up the visual identity in magazines. The fourth sectioncomprises of the form and contents link in Typography as an important designing qualityand chemistry. Finally, in the fifth section, an examplary study is submitted in terms of theimportance of the visual identity design of Typography from the form and contents pointof view.Key words: Graphics Design, Magazine Design, Typography, Visual Identity,Visual İdentity Design, Form and Content, Communication.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleBir derginin görsel kimlik tasarımında biçim ve içerik ilişkisi açısından tipografinin önemi
dc.title.alternativeThe Importance typography in relation with the form and content of the visual identity design of a magazine
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid190778
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189378
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess