Show simple item record

dc.contributor.advisorİpekbayrak, E. Berika
dc.contributor.authorErdoğan, Can
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:29Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:29Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221103
dc.description.abstractDuyus egitiminde kullanılan eslikli okuma parçalarının, piyano için yazılmıseslik partilerini klasik gitara uyarlama çalısması, öncelikle söz konusu parçalar üzerindeayrıntılı bir tarama yapmayı gerektirdi. Bu tarama yapılırken dikkat edilecek en önemlikonu ise, seçilen parçalardaki eslik partilerinin klasik gitarla yorumlandıgında sanki piyanoiçin degil de klasik gitar için yazılmıs oldukları izlenimini verme zorunlulugu idi.Repertuarın belirlenmesindeki bir diger etken, sonuçlandıgı takdirde çalısmanınögretici bir amaç için kullanılabilir olmasıydı. Bu yüzden çesitli eslikli okumametotlarından farklı seviyelerde parçalar belirlemek yerine, tek bir metodun ilk üç serisiüzerinde çalısmayı daha makul buldum. Böylece su an incelediginiz çalısma, belki yinebenim tarafımdan belki de çalısmamın esin verdigi bir baska meslektasım tarafından, dahada ileriye götürülebilir ve duyus egitiminin basından sonuna dek kullanılabilecek tutarlı birmetot haline dönüsebilir.
dc.description.abstractA detailed scan on the subject is primariliy required in order to trascript thepiano accompaniments of the songs used in ear training for classical guitar. While doing thescanning, the most important subject which requires caution is that the accompaniment partsin chosen songs played with the classical guitar must give the impression as if they werewritten for classical guitar, not for piano.Another factor in determining the repertory is that the project can be used for adidactique aim when it's completed. For this reason, studying on the first three volumes of aear training book is found more reasonable, rather than choosing songs with different levelson various books containing songs with accompaniment. Thus, this study may be improved,again by myself, or by a colleague inspired by my study and it can be transformed as aconsistent method from the beginning to the end of ear trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleDuyuş eğitiminde eşlik çalgısı olarak klasik gitarın kullanımı
dc.title.alternativeUsing classical guitar as an accompaniment instrument in ear training
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmClassical guitar
dc.subject.ytmGuitar
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmEar
dc.identifier.yokid9004957
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209077
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess