Duyuş eğitiminde eşlik çalgısı olarak klasik gitarın kullanımı
dc.contributor.advisor | İpekbayrak, E. Berika | |
dc.contributor.author | Erdoğan, Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:19:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:19:29Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221103 | |
dc.description.abstract | Duyus egitiminde kullanılan eslikli okuma parçalarının, piyano için yazılmıseslik partilerini klasik gitara uyarlama çalısması, öncelikle söz konusu parçalar üzerindeayrıntılı bir tarama yapmayı gerektirdi. Bu tarama yapılırken dikkat edilecek en önemlikonu ise, seçilen parçalardaki eslik partilerinin klasik gitarla yorumlandıgında sanki piyanoiçin degil de klasik gitar için yazılmıs oldukları izlenimini verme zorunlulugu idi.Repertuarın belirlenmesindeki bir diger etken, sonuçlandıgı takdirde çalısmanınögretici bir amaç için kullanılabilir olmasıydı. Bu yüzden çesitli eslikli okumametotlarından farklı seviyelerde parçalar belirlemek yerine, tek bir metodun ilk üç serisiüzerinde çalısmayı daha makul buldum. Böylece su an incelediginiz çalısma, belki yinebenim tarafımdan belki de çalısmamın esin verdigi bir baska meslektasım tarafından, dahada ileriye götürülebilir ve duyus egitiminin basından sonuna dek kullanılabilecek tutarlı birmetot haline dönüsebilir. | |
dc.description.abstract | A detailed scan on the subject is primariliy required in order to trascript thepiano accompaniments of the songs used in ear training for classical guitar. While doing thescanning, the most important subject which requires caution is that the accompaniment partsin chosen songs played with the classical guitar must give the impression as if they werewritten for classical guitar, not for piano.Another factor in determining the repertory is that the project can be used for adidactique aim when it's completed. For this reason, studying on the first three volumes of aear training book is found more reasonable, rather than choosing songs with different levelson various books containing songs with accompaniment. Thus, this study may be improved,again by myself, or by a colleague inspired by my study and it can be transformed as aconsistent method from the beginning to the end of ear training | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Duyuş eğitiminde eşlik çalgısı olarak klasik gitarın kullanımı | |
dc.title.alternative | Using classical guitar as an accompaniment instrument in ear training | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Classical guitar | |
dc.subject.ytm | Guitar | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Ear | |
dc.identifier.yokid | 9004957 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209077 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |