Show simple item record

dc.contributor.advisorKan, Adnan
dc.contributor.authorBozdağ, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:28Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:28Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221101
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı, sans basarısının test esitlemeye etkisi olupolmadığını incelemektir. Arastırmada esitleme düzeneklerinden, tek grup düzeneğive klasik esitleme yöntemlerinden, doğrusal esitleme ve esit yüzdelikli esitlemeyöntemleri kullanılmıstır. Ayrıca OKS 2003 ve 2005 Türkçe alt testlerine aitpuanları bu yöntemlere göre esitlemek ve bu yöntemler arasında uygun olanınıönerme amaçlanmaktadır.Arastırma verileri, 2005?2006 eğitim- öğretim yılında Mersin ili sınırlarıiçinde yer alan farklı ilköğretim okullarında öğrenim gören 1031 8. sınıföğrencisinden elde edilmistir.Verilerin analizi üç asamada gerçeklestirilmistir. ?lk asamada sanstanarındırılmıs ve arındırılmamıs test puanları için esitleme kosullarının sağlanıpsağlanmadığına bakılmıs, her iki durum için de testlerin ortalama güçlükleri,güvenirlikleri, ortalamaları ve varyansları arasında 0,05 düzeyinde anlamlı bir farkolmadığı görülmüstür. Ayrıca test esitleme kosullarından biri de, esitlenmek istenentestlerin tek boyutlu olması ve her iki testin de aynı yapıyı ölçmesidir. Bu nedenle2003 ve 2005 OKS Türkçe alt testlerine faktör analizi yapılmıs ve tek boyutluoldukları görülmüstür. Testlerin aynı yapıyı ölçüp ölçmediğinin belirlenmesi içiniki teste ait birey-madde matrisleri birlestirilerek faktör analizi yapılmıs ve testlerinaynı yapıyı ölçtüğü görülmüstür. ?kinci asamada, doğrusal ve esit yüzdelikliesitleme kullanılarak esitlenmis puanlar bulunmustur. Üçüncü asamada ise, buyöntemlere ait ağırlıklandırılmıs hata kareleri ortalamaları bulunmus ve hataiiikareleri ortalaması en düsük olan yöntem en uygun esitleme yöntemi olarak kabuledilmistir.Arastırmanın sonucunda, sanstan arındırılmamıs test puanlarınınesitlenmesinde doğrusal esitlemenin, sanstan arındırılmıs test puanlarınınesitlenmesinde ise esit yüzdelikli esitlemenin uygun yöntemler olduğu bulunmustur.Tüm hatalar göz önünde bulundurulduğunda, sanstan arındırılmıs esit yüzdelikliesitleme yöntemine ait hatanın en düsük olduğu görülmüstür.
dc.description.abstractThe objective of this study is to find out whether chance scores effectstest equating, or not. Single group design, and linear equating and equipercentileequating from classical equating methodologies were used in the study.Furthermore, it?s aimed to equate the scores of Turkish language sub-tests of OKS2003 and 2005 according to these methods and to suggest the suitable one amongthem.The data of the study was collected from 1031 8th grade students fromvarious primary school students in Mersin province, during 2005-2006 AcademicYear.The data analysis was performed at three stages. At the first stage, it waschecked whether equating conditions are fulfilled for test points with and withoutthe chance success. It was identified that there is no significant difference at 0.05level between the two situations with respect to the mean difficulties, reliabilities,means and variances. Furthermore, at the end of the factor analysis performed, itcan be said that both tests measure the same construct. It was checked whether twotests measure the same structure or not, by combining the individual ? item matrixof two tests and conducting factor analysis. It was established that they bothmeasure the same structure. At the second stage, the equated points were found byusing linear and equipercentile equating. At the third stage, weighted mean squareerror of these methods was found, and the method with the lowest weighted meansquare error was accepted as the most suitable equating method.vAt the end of the study, it was found out that; while linear equating is themost suitable method for equating of test points with chance success; equipercentileequating is the most suitable method for equating test points without chancesuccess. Overall, it was observed in the study that the equating error is the lowestfor equipercentile equating without chance success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleŞans başarısının test eşitlemeye etkisi
dc.title.alternativeThe impact of chance success on test equating
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9005221
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209076
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess