İköğretim okullarında ders sırasında öğrenciler arasında görülen vandalist davranışlar
dc.contributor.advisor | Ültanır, Gürcan | |
dc.contributor.author | Tarcan, Semiha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:19:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:19:17Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221077 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma, Mersin ilinde göç alan ve göç almayan ilkögretim okullarında 8.sınıf T.C. Atatürk lkeleri ve nkılap Tarihi, Matematik ve ngilizce derslerinde ögrencilerarasında görülen, vandalizm ve zorbalık içeren davranısların benzerlik ve farklılıklarınıtespit etmek, bu derslere giren ögretmenlerin planlarında dikkat ettigi önkosullarıbelirlemek ve bu ögrencilerin akademik basarıları arasındaki farklılıkları tespit etmeyiamaçlamaktadır.Çalısmada veriler, 2005?2006 Egitim-Ögretim yılında seçilen okullarda,belirlenen 8. sınıf subelerindeki ögrencilere uygulanan Kisisel Bilgi Formu, bu subelerdeyapılan sistematik gözlem, ögretmenlerle yapılan yarı-yapılandırılmıs görüsme (interview)ve ögrencilerin yılsonu akademik basarılarının bagımsız `t' testi yolu ile karsılastırılmasısonucu elde edilmistir.Elde edilen bulgular ise söyledir:? Uygulanan Kisisel Bilgi Formu'na göre; göç alan ve göç almayan okullardakiögrencilerin anne babalarının dogum yerleri, ögrenim ve gelir durumları, kardes sayısıile evlerinde yasayan kisi sayıları bakımından büyük farklar bulunmaktadır.? Sistematik gözlem sonuçlarına göre; belirlenen derslerde göç alan okulda sıklıkla Sözelbaslıgı altındaki davranıslar görülürken göç almayan ilkögretim okulunda hem Sözelhem de Bedensel davranısların yanında az da olsa Diger baslıgı altındaki davranıslarada rastlanmıstır.iii? Yapılan görüsmelere göre de; göç alan okuldaki ögretmenlerin genel olarak ögrenmeönkosullarının farkında olmadıgı veya uygulamaya geçirmedigi; göç almayan okuldakiögretmenlerin ise genel olarak ögrenme önkosullarının farkında oldugu ve bunlarıplanlarında dikkate aldıgı söylenebilir.? Bagımsız `t' testi sonuçlarına göre; T.C. Atatürk lkeleri ve nkılap Tarihi dersi içinhesaplanan ?t? degeri ?tablo t? degerinden küçük oldugundan fark anlamlı degilken;Matematik ve ngilizce dersleri için hesaplanan ?t? degerleri ?tablo t? degerindenbüyük oldugundan anlamlı bir fark bulunmaktadır. | |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the similarities and differences of the vandalisticand bullying behaviours which occur in the History, Mathematics and English coursesbetween the 8th year students in the primary schools with the emigrant students and in theschools without the emigrant ones in Mersin, to make known the preconditions that theteachers of these courses taking into consideration and to search for the differencesbetween the academical success of these students.The data has been collected by the way of Personal Information Form appliedto the 8th year students, systematical observation applied in these classes, interview withthe teachers and comparing the academical success of the students through the Independent`t? test.The findings of this study are below:? According to the Personal Information Form; there are huge differences betweenthe school with emigrant students and the one without emigrants in terms of thebirth places, educational backgrounds and income of the parents, the number of thesiblings and the number of the people living in the same house.? According to the systematical observations; both the Verbal and PhysicalBehaviours and also rarely the Other behaviours in the form are observed in theschool without the emigrant students while the Verbal behaviours are observedmostly in the school with the emigrant students.v? According to the interviews; it may be claimed that the teachers in the school withthe emigrant students are not generally aware of the learning preconditions or donot apply them to their courses and the teachers in the school without the emigrantstudents are generally aware of the learning preconditions and apply them to theircourses.? According to the Independent `t? test results; the difference is not significant for theHistory course because of the calculated `t? value is smaller than the Table `t? valuebut the difference is significant for the Mathematics and English courses because ofthe calculated `t? value is bigger than the Table `t? value. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İköğretim okullarında ders sırasında öğrenciler arasında görülen vandalist davranışlar | |
dc.title.alternative | Vandalistic behaviours among students during the courses at primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9016145 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209621 | |
dc.description.pages | 187 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |