Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Mehmet
dc.contributor.authorKaplan, Mehmet Akif
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:14Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:14Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2019-10-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221072
dc.description.abstractBeden, insanın maddi bölümüdür ve iki ayrı cinsiyetle tanımlanır. Bedenbilinç içerigine de sahip oldugu için nesneler dünyasında kendini ayrı bir varlıkolarak gerçeklestirir. Bilincin kurgulama özelligine sahip olması onu etken birvarlık olarak öznelestirir. Bilincin çevreyle olan iliskisiyle de toplumsal bir varlıkhaline gelen insan, toplumsal olguda degerler ortaya koyar, bu degerlerin tasıyıcısırolünü üstlenir.Çagımız toplumsal yasamının bir gösteriye dönüsmesiyle sanatçılar dabedeni sanat nesnesi olarak kullanmaya baslar. Dönem sanatçılarının bir kısmınınsanat nesnesi olarak bedene yönelmesi 1960'larda baslar. Sanatın disiplinlerarasıaçılıma ulasmasıyla teatral bir gösteriye dönüsen etkinlik birlesik sanat yapıtıniteligi (disiplinlerarasılık) kazanır. Bedenden hareketle eyleme yönelen gösterisanatçıları yapıt içerisinde beden varlıgına dikkat çeker. Eylem aracılıgıyla bedeneyönelen sanatçıların siddet içeren gösterileri ise iktidar karsısında öteki olarakkurulan bedeni yeniden kurmayı amaç edinirler. Sanatçılar bedenlegerçeklestirdigi etkinliklerde izleyicinin katılımına olanak sagladıgı gibi çagınortaya koydugu görüntüleme tekniklerinden de yaralanırlar. Çogul uzamiçerisinde gerçeklestirilen uygulamalarda dolayımsız olarak yer alan beden,çagımız resim sanatçılarını da etkileyen nesne konumunu sürdürmektedir.Gelenegin yöntemlerine baglı kalan çagımız resim sanatçıları bedeniplastik bir biçimlemeden öte içsel gerçekliginin `ten'e, `et'e yansımasını gösterir.Resim sanatçıları, bedeni arzulanan bir nesne olmasının dısında onu cinsel kurambaglamında degerlendirir.
dc.description.abstractThe body is the material part of the homan being, and describes itself withtwo different genders. Since the body itself also has the consciousness, it makesitself an object in the world of other objects. That consciousness bears the featureof fiction makes it the subject as an active being. The human being, who becomesa social being because of the interaction between consciousness and itsenvironment offer values in the social phenomenon, and the body assumes therole of the career of these values.With the transformation of the modern life into a visual show, artists beginto exploit the body being as a object of art. The turn of the artists of art starts inthe 1960?s the activity that becomes theatrical with the art reaching andinterdisciplinary extensions gains feature of combined arts. The visual artists whotake their origins in the body and turn to action attract the attention to theexistence of the body in the work of art. And the show that include violence ofthe artists who turn to art through action aim torebuild up the body constructed asthe other. The artist who uses the techniques of visualising the modern age offersas well as enabling the participation of the viewers. The body which indirectlytakes places in the multiple spaces carries on the position of the object whichimpress the modern contemporary painters.The contemporary painters who stick to the traditional techniques show,body as a reflection of the inner reality onto the skin and the flesh rather thanplastic form. The modern day painting considers the body as a thing in the sexualtheory not as an object which is desired.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleÇağdaş sanatta ifade aracı olarak beden
dc.title.alternativeBody as device of expression in contemporary art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-21
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid308105
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209082
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess