Show simple item record

dc.contributor.advisorGündüz, Bülent
dc.contributor.authorKumru Sarica, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-10T08:19:04Z
dc.date.available2020-12-10T08:19:04Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221050
dc.description.abstractBu araştırmada, Sosyal Beceri Programı'nın ergenlerin saldırganlık düzeyine olan etkisi incelenmiştir. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeline göre düzenlenmiştir.Araştırmanın evrenini 9. sınıfa devam eden 458 öğrenci oluşturmuştur. Örneklemi ise, saldırganlık puanı yüksek 24 kız ve 24 erkek olmak üzere toplam 48 gönüllü öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin 16'sı deney, 16'sı kontrol ve 16'sı ise plasebo grubuna alınmıştır. Deney, kontrol ve plasebo gruplarındaki öğrencilerin saldırganlık puanları Tuzgöl (1998) tarafından geliştirilen Saldırganlık Ölçeği ile elde edilmiştir. Ayrıca, çalışmaya katılan öğrencilerin demografik bazı değişkenlerine ulaşmak için araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırmada deney grubuna öğrencilerin saldırganlık düzeylerini azaltmaya yönelik 8 haftalık Sosyal Beceri Programı, plasebo grubuna ise 8 haftalık Mesleki Rehberlik Programı uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir işlem yapılmamıştır. Programların bitiminden sonra öğrencilere Saldırganlık Ölçeği son test uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Kruskal Wallis ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, sosyal beceri programının deney grubundaki öğrencilerin saldırganlık düzeylerini anlamlı düzeyde azalttığı gözlenirken; deney, kontrol ve plasebo gruplarının son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Saldırganlık, Sosyal Beceri, Ergen.
dc.description.abstractThis examines the effects of the Social Skills Program on the aggression level of adolescents. The study was a semi-experimental model using experimental, control and placebo groups with pre and post tests.The population of the research consisted of 458 9th graders. Subjects of the study were composed of 48 voluntary students(24 girls, 24 boys) with high aggression scores. 16 of these students were assigned to experimental, 16 placebo and 16 control group. The data related with aggression were collected by Aggression Scale developed by Tuzgöl (1998). Additionally, a Personal Information Sheet developed by the researcher was used to record certain demographic variabless.An 8-week Social Skills Program was implemented in the experimental group to decrease their level of aggression and an 8-week Vocational Counseling Program was implemented in the placebo group. Control group was not subjected to any programs. Following the termination of these programs a post test for Agression Scale was implemented to the students. To the analyse of the data gathered Kruskal Wallis and Wilcoxon Signed Rank Tests were used.Results of the research revealed that the social skill program considerably decreased the level of aggression of students in the experimental group; it was also seen that there were no statistically significant difference between post test scores experimental, control and placebo groups.Keywords: Agression, Social Skill, Adolescent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal beceri programının ergenlerin saldırganlık düzeyine etkisi
dc.title.alternativeEffects of the social skills program on the aggression of adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmSocial skill
dc.identifier.yokid317372
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid226038
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess