Sosyal beceri programının ergenlerin saldırganlık düzeyine etkisi
dc.contributor.advisor | Gündüz, Bülent | |
dc.contributor.author | Kumru Sarica, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:19:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:19:04Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221050 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Sosyal Beceri Programı'nın ergenlerin saldırganlık düzeyine olan etkisi incelenmiştir. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeline göre düzenlenmiştir.Araştırmanın evrenini 9. sınıfa devam eden 458 öğrenci oluşturmuştur. Örneklemi ise, saldırganlık puanı yüksek 24 kız ve 24 erkek olmak üzere toplam 48 gönüllü öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin 16'sı deney, 16'sı kontrol ve 16'sı ise plasebo grubuna alınmıştır. Deney, kontrol ve plasebo gruplarındaki öğrencilerin saldırganlık puanları Tuzgöl (1998) tarafından geliştirilen Saldırganlık Ölçeği ile elde edilmiştir. Ayrıca, çalışmaya katılan öğrencilerin demografik bazı değişkenlerine ulaşmak için araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırmada deney grubuna öğrencilerin saldırganlık düzeylerini azaltmaya yönelik 8 haftalık Sosyal Beceri Programı, plasebo grubuna ise 8 haftalık Mesleki Rehberlik Programı uygulanmıştır. Kontrol grubuna ise herhangi bir işlem yapılmamıştır. Programların bitiminden sonra öğrencilere Saldırganlık Ölçeği son test uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde Kruskal Wallis ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, sosyal beceri programının deney grubundaki öğrencilerin saldırganlık düzeylerini anlamlı düzeyde azalttığı gözlenirken; deney, kontrol ve plasebo gruplarının son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Saldırganlık, Sosyal Beceri, Ergen. | |
dc.description.abstract | This examines the effects of the Social Skills Program on the aggression level of adolescents. The study was a semi-experimental model using experimental, control and placebo groups with pre and post tests.The population of the research consisted of 458 9th graders. Subjects of the study were composed of 48 voluntary students(24 girls, 24 boys) with high aggression scores. 16 of these students were assigned to experimental, 16 placebo and 16 control group. The data related with aggression were collected by Aggression Scale developed by Tuzgöl (1998). Additionally, a Personal Information Sheet developed by the researcher was used to record certain demographic variabless.An 8-week Social Skills Program was implemented in the experimental group to decrease their level of aggression and an 8-week Vocational Counseling Program was implemented in the placebo group. Control group was not subjected to any programs. Following the termination of these programs a post test for Agression Scale was implemented to the students. To the analyse of the data gathered Kruskal Wallis and Wilcoxon Signed Rank Tests were used.Results of the research revealed that the social skill program considerably decreased the level of aggression of students in the experimental group; it was also seen that there were no statistically significant difference between post test scores experimental, control and placebo groups.Keywords: Agression, Social Skill, Adolescent. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal beceri programının ergenlerin saldırganlık düzeyine etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of the social skills program on the aggression of adolescents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Aggressiveness | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.identifier.yokid | 317372 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 226038 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |