Puanlayıcılar arasındaki uzlaşmanın farklı tekniklerle incelenmesi
dc.contributor.advisor | Tezbaşaran, A. Ata | |
dc.contributor.author | Derkuş, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:18:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:18:50Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221020 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada İlköğretim Programı'nda yer alan temel becerilerden biri olan?Problem Çözme Becerisi? ile ilgili bir ölçek kullanılarak puanlayıcılar arasındakiuzlaşma, sınıf içi korelasyon katsayısı ve lojistik regresyon teknikleri kullanılarakincelenmiştir. Bu amaçla 2008 - 2009 öğretim yılında Mezitli Viranşehir Develi İlköğretimOkulu'nun 6. ve 7. sınıflarında öğrenci olan 133 öğrenciye 5 maddelik açık uçlu bir testuygulanmış, bu maddeler 8 öğretmen tarafından puanlanmıştır. Puanlanan maddelerden birtanesi seçilerek ölçeğin her bir maddesi için uyum incelenmiştir.Matematiksel Problem Çözme Derecelendirme Ölçeği'nde yer alan 18 maddedenilk 15'i için sınıf içi korelasyon katsayıları ve lojistik regresyondan elde edilen sınıflamayüzdeleri hesaplanmıştır. 9. ve 10. maddeler için değişim çok az olduğundan sınıf içikorelasyon katsayısı hesaplanamamıştır. Ayrıca ikili korelasyonlara bakılarak, 4. maddeninpuanlayıcılar tarafından ilişkisiz puanlandıkları gözlenmiş, bu sebeple sınıf içi korelasyonkatsayısı hesaplanamamıştır. Diğer maddeler için en düşük korelasyon katsayısı 0,372, enyüksek korelasyon katsayısı 0,934'dir. En düşük sınıflama yüzdesi 64,2, en yükseksınıflama yüzdesi 71,9 olarak belirlenmiştir.Sınıf içi korelasyon katsayıları ve lojistik regresyondan elde edilen sıralamalarsonucunda iki teknik arasındaki sıra farkları korelasyon katsayısı -0,23 bulunmuştur. Sonuçolarak her iki teknik ile elde edilen sıralamaların birbiriyle düşük düzeyde ve ters yönlüuyum gösterdikleri gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Problem çözme, puanlayıcı güvenirliği, sınıf içi korelasyon,lojistik regresyonThis page | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine interrater agreement by using intraclasscorrelation cofficient and logistic regression on a rating scale which is prepared formeasuring ?Problem Solving Skills? at elementary education. For this purpose, in theacademic year 2008- 2009 at Mezitli Viranşehir Develi Primary School, students had anexam with open ended 5 items. One of this items is chosen, the data of 133 student who areat 6. and 7. degree rated by 8 rater.Mathematical Problem Solving Rating Scale has 18 item, but only first fifteen ofthem are used. For 9. and 10. items intraclass correlation cofficient can not be calculatedbecause of their variance. For 4. item, since inter rater correlation is found to be too low,intraclass correlation can not be calculated. For other items, the lowest intraclasscorrelation cofficient is found to be 0,372, the highest intraclass correlation cofficient isfound to be 0, 934. The lowest classification percentage is found to be 64,2%, The lowestclassification percentage is found to be 71,9%.Spearman's rank correlation coefficient is calculated from ranks which are got fromintraclass correlation cofficient and logistic regression. Correlation cofficient is found to be-0,23 which is a sign of disagreement between two tecniques.Key words: Problem solving, interrater agreement, intraclass correlation, logisticregressionThis page | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Puanlayıcılar arasındaki uzlaşmanın farklı tekniklerle incelenmesi | |
dc.title.alternative | Determine interrater agreement by comparing different techniques | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.identifier.yokid | 345167 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253325 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı |