Show simple item record

dc.contributor.advisorTaner, Bahar
dc.contributor.authorYilmaz, İbrahim Alpay
dc.date.accessioned2020-12-10T08:18:46Z
dc.date.available2020-12-10T08:18:46Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221013
dc.description.abstractBilginin işletmeler için en önemli stratejik kaynak konumuna ulaşması nedeniyle, işletmelerin bilgi varlıklarını sistemli bir biçimde yönetmeleri bir zorunluluk halini almıştır.Uygun bir teknolojik, yapısal ve kültürel altyapı, nitelikli insan kaynağı ile birlikte bilgi yönetiminin ön koşullarını oluşturmaktadır. Böylece bilgiyi üretme, elde etme, düzenleme, saklama, paylaşma ve kullanma süreçleri aracılığıyla bilgiden değer yaratmak mümkün hale gelmektedir.Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmeleri içinde en önemli grubu oluşturan otel işletmelerinde çeşitli düzeylerde çalışan üst ve orta düzey yöneticilerin bilgiye ve bilgi yönetimine yaklaşımlarını belirlemek ve yöneticilerin yaklaşımları, bilgi yönetimi altyapısı ve bilgi yönetimi arasındaki ilişkileri tespit etmektir.Araştırma, Antalya ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda yöneticilerin bilgi yönetimi algılarına ilişkin olarak Etkinlik, Bilginin İçselleştirilmesi, İnsan Sermayesi ve Kaynak olarak adlandırılan dört faktör elde edilmiştir. Ayrıca, bilgi yönetiminin mevcut bilgi yönetimi altyapısı ve insan sermayesi tarafından etkilendiği tespit edilmiştir. Mevcut bilgi yönetimi altyapısı bu etkiyi daha yüksek bir düzeyde açıklamıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgi, Bilgi Yönetimi, Bilgi Yönetimi Altyapısı, Bilgi Yönetimi Süreçleri.
dc.description.abstractKnowledge has become the most valuable strategic resource of organisations. Therefore, it is vital that companies have to manage their knowledge assets in a systemmatic manner. An appropriate technological, structural and cultural infrastructure, as well as qualified human resources are prerequisites of knowledge management. Thus, it is possible to create an added value from the knowledge assets through the processes of creating, acquiring, organising, storing, sharing and applying knowledge.This study has been carried out in order to determine the perceptions of hotel managers on knowledge and knowledge management. It has been also carried out to determine the relationships between the managers? perceptions, knowledge management infrastructure and knowledge management.The study was conducted on five star hotel managers in Antalya. Four factors named as Effectiveness, Knowledge Internalization, Human Capital and Resource have been identified with respect to managers? perceptions on knowledge management. It has been also determined that knowledge management is affected by the existing knowledge management infrastructure and human capital. In fact, the existing knowledge management infrastructure has a stronger effect.Key Words: Knowledge, Knowledge Management, Knowledge Management Infrastructure, Knowledge Management Processes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleAğırlama işletmeleri yöneticilerinin bilgiye ve bilgi yönetimine yönelik yaklaşımları: Antalya`daki beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativePerceptions of managers on knowledge and knowledge management in the hospitality industry: A study in five star hotels in Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKnowledge production
dc.subject.ytmKnowledge maps
dc.subject.ytmInformation management system
dc.subject.ytmInformation sharing
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmInformation access
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmAntalya
dc.subject.ytmInformation society
dc.identifier.yokid347041
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253349
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess