İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin okullarındaki iletişim iklimine yönelik algıları
dc.contributor.advisor | Gizir, Sıddıka | |
dc.contributor.author | Özden, Tülay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:18:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:18:44Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221009 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu öğretmenlerinin okullarındaki iletişim iklimine yönelik algılarını belirlemektir. Öğretmenlerin algıları cinsiyet ve branş dikkate alınarak karşılaştırılmıştır.Bu betimsel çalışmanın örneklemi, Mersin ilindeki 16 ilköğretim okulunda çalışmakta olan 409 öğretmenden oluşmuştur. İletişim İklimi Envanteri'nin Türkçe'ye uyarlanmasından sonra örneklemden veriler toplanmış, MANOVA ve t-testi ile analiz edilmiştir.Araştırma bulguları ilköğretim okulu öğretmenlerinin cinsiyet ve branşlarına göre okullarındaki savunmacı ve destekleyici iletişim iklimine yönelik algıları arasında anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Aynı zamanda cinsiyet ve branş etkileşiminin ilköğretim öğretmenlerinin algıları üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı da bulunmuştur. Bununla beraber, araştırmanın bulguları öğretmenlerin okullarını destekleyici ve savunmacı iletişim iklimini nötr olarak algıladıklarını göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Örgüt İklimi, Örgütsel İletişim, İletişim İklimi. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the primary school teachers' perceptions on communication climate in their schools. The teachers perceptions were compared in terms of their gender and branch.The sample of this descriptive study consisted of 409 primary school teachers employed in 16 primary schools in the province of Mersin. After adapting 'The Communication Climate Inventory' into Turkish, the data were gathered from the sample and analyzed with MANOVA and t-test.The results of the study revealed that there were no significant differences among the primary school teachers' perceptions on defensive and supportive communication climate in their schools regarding their gender and branch. It was also found that there is no significant effect of gender and branch interaction on the primary school teachers' perceptions. Moreover, the results of the study showed that teachers perceived both defensive and supportive communication climates as neutral for their school.Key Words: Organizational Climate, Organizational Communication, Communication Climate. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin okullarındaki iletişim iklimine yönelik algıları | |
dc.title.alternative | Primary school teachers? perceptions of the communication climate in their school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Organizational climate | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Organizational communication | |
dc.identifier.yokid | 348498 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253303 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |