Soytarı-ressam ilişkisi
dc.contributor.advisor | Tor, Nurseren | |
dc.contributor.author | Kurtdere Tok, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:18:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:18:44Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/221008 | |
dc.description.abstract | Soytarılar, komik bir şekle sokabildikleri takdirde, başkaları için tabu olan herşeyi rahatlıkla söyleyebiliyorlardı. 'Soytarı'nın geleneksel görevi; içinde bulunduğufakat kendisinin gerçek bir üyesi olmadığı bir çevreyi iğneli bir dille eğlendirmektir.Sözleri ciddiye alınmadığı ve adam yerine konmadığı için kendisine büyük bir sözözgürlüğü tanınır. Diğer insanların mahrum bulunduğu bir haktan istifade ederekgerçeği tüm çıplaklığıyla haykırabilir konumu; durumlara, geleneklere, kurumlara veetrafındakilere saldırmak için son derece müsaittir.Tarihsel açıdan ele alındığında soytarılık mesleği oldukça eskiye dayanmaktadır.Mısır'da firavunların mezarlarındaki resimlerden anladığımıza göre, firavunlarınsoytarılığını yapan cüceleri vardı. Eski Yunan'da görülen oradan Roma'ya, Roma'dansonra da Ortaçağ Avrupa'sına ve Bizans'a geçen, toplumdaki çarpıklıkları alaya alan,soytarılık yapan güldürü sanatçılarından bahsedilir. Ayrıca bir dönem saraylarda soytarıbulundurma geleneği de vardı. Hükümdarlara iyi zaman geçirtebilmek için, her dönemde,sarayda hokkabazlar ve şaklabanlar bulunduruluyordu. Saraylarda soytarı bulundurmageleneğinin yanında, saraylarda ressamlar da bulunuyordu. Saray ressamları için ve cücesoytarılar, resimlerin sık sık konusu olmuştur. İçlerinde sosyal, politik statülerinin olmasıhazır ? cevap bir akıl, deformasyonlu bir görünüşle birlikte, bulunduğu ortamdaki birçokinsandan farklı olduğuyla ilgili bir durum yaratmıştır. | |
dc.description.abstract | Fools can say the things that are tabus for others comfortably in the conditionhey can make them funny. Fools? traditional mission is to amuse the people aroundwith sideswipes. He is given an enormous freedom to speak since his speeches aren?tseriously and considered as a man. By means of using the rights that the other peopleprived of, he can burst out the reality with its all baldness. These rights enable him tot at the situations, traditions, institutions and people around him easily.When handled from historical viewpoint. The profession of foolness goes backvery old times. As we understand from the figures of pharaohs? tombs in Egypt thereshrimps who were making the foolness of pharaohs. It is mentioned about thedians who are making foolness and deriding the distortations in the societies innt Greek, Rome , Middle age Europe and Byzantine. (Furthermore, once there was aon of having a fool in palaces. jugglers and buffons were kept in palace to make hees happy. Shrimps were often the topic for the pictures of palace painters. Since theya socio-politic status, a witty intelligence and a deformed appearance they created ahat they are different from most of the people around them. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Soytarı-ressam ilişkisi | |
dc.title.alternative | Fool-painter relationship | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Painters | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Painting language | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.identifier.yokid | 348974 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253353 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |