İlköğretim sosyal bilgiler dersinde yaratıcı düşünme becerilerinin kazandırılması ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri
dc.contributor.advisor | Yelken, Tuğba | |
dc.contributor.author | Kuyubaşioğlu, Berivan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:18:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:18:35Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220988 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı; ilköğretim 5. sınıflarda Sosyal Bilgiler dersinde yaratıcı düşünme becerilerinin kazandırılması ile ilgili öğretmen ve öğrenenlerin görüşlerini incelemektir.Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket 2007-2008 eğitim-öğretim yılında Hatay İli İskenderun ilçesi 5. sınıfa giden 350 öğrenciye ve 5. sınıfı okutan 60 sınıf öğretmenine uygulanmıştır.Anket sonuçları SPSS 15 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistikleri ve Ki- Kare testine tabi tutulmuştur.Sosyal Bilgiler dersinde yaratıcı düşünce becerilerinin kazandırılması ile ilgili öğretmen ve öğrencilerin algılamaları şu şekilde özetlenebilir. Öğretmenlerin görüşleri incelendiğinde, yaratıcı düşünme tekniklerinden en çok beyin fırtınası ve yaratıcı dramanın sınıf ortamlarında tercih edildiği, yaratıcı düşünme ile ilgili hizmet içi eğitim istedikleri, sınıfların fiziksel koşullarının yaratıcı düşünme etkinliklerini engellediği, sınıfların kalabalıklığı, yaratıcı düşünme etkinliklerinin çok zaman alması gibi sorunlar belirtilmiştir. Ancak öğretmenlerin bu tür etkinliklerin önemine inandıkları ve aktif olarak derslerde kullanmak istedikleri ortaya çıkmıştır. Öğrenci görüşleri incelendiğinde, yaratıcı düşünmeyi doğru algıladıkları, yaratıcı düşünme etkinlikleri ile işlenen derslerin daha zevkli olduğu, çok araştırma yapma fırsatı sağladığı, kendilerini ifade ederken sıkıntı yaşamadıkları, kısacası yaratıcı düşünme etkinliklerini sevdikleri ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Yaratıcılık, Yaratıcı Düşünce. | |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to investigate views of both teachers and students on aquiring skills of creative thinking in 5th grade classes of Social Science at primary school.The questionnaire prepared with this purpose was appllied to 350 students at 5th grade and 60 class teachers in İskenderun district, city of Hatay in 2007-2008 education year.Using SPSS 15 packet program in computer system, questionnaire results are applied frequency and percentage determiner statistics and Chi-Square test In Social Science classes students and teachers? perception of acquiring creative thinking skill can be summarize as following. Considering teachers? thougts, that brain-storming and creative drama are the most preferred creative thinking method in class, that teachers asking for in-service training in creative thinking, the problems that physical conditions of classes impede creative thinking activities negatively and creative thinking activities take much time in densely populated classes, have been stated. However it is apparent that teachers are aware of the importance of these kinds of activities and desire to use them actively in the class.Considering students? thoughts it becomes apparent that they perceived creative thinking accurately, lessons applied creative thinking activities are more enjoyable, it enables them to do more researches and they don?t have difficulty in expressing themselves, in brief they like creative thinking activities.KEY WORDS: Social Science, Creativity, Creative Thinking. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim sosyal bilgiler dersinde yaratıcı düşünme becerilerinin kazandırılması ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri | |
dc.title.alternative | Teacher and student's views on aquring creative thinkng skills in the primary social sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Creative thinking | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 330309 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253317 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |