Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçüktepepınar, Can
dc.contributor.authorİnan, Nevzat Kürşat
dc.date.accessioned2020-12-10T08:18:30Z
dc.date.available2020-12-10T08:18:30Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220978
dc.description.abstract?Dijital ortam heykeltıraş için gerçek bir atölye olabilir? savından yola çıkarak hazırlanan çalışmada bu atölye için gerekenler, işlevleri, temel kavramlar ve ilgili teknoloji tanıtılmaktadır.Dijital ortamda heykel tasarımı, modelleme ve fizik malzemeye uygulama heykel sanatının köklü geçmişine rağmen halen yeni bir olgudur. Dijital ortamın ve bilgisayar destekli teknolojilerin sağladığı olanaklar sayesinde otomotiv endüstrisinde başarılı uygulamalar gerçekleştirilse de dijital ortamın heykel sanatına sunacağı kazançların sınanabilmesi heykeltıraşların alana ilgisiyle mümkündür.Heykelin sanat eseri ve görsel kültür öğesi olarak kimliği, dijital ortamla ilişkilendirilebilirliği, dijital ortamın yarattığı simülasyon ve kopyalama süreçlerinin heykel kavramına ve plastiğine etkisi gibi bir kuramsal bağlamın irdelenmesi yanında bilgisayar destekli tasarım ve modelleme ortamının sağladığı olanaklar, bu yolla gerçekleştirilmiş heykellere çalışmalarıyla örnek olan sanatçılar; tasarım ve modelleme süreçlerinin bilgisayar ortamının desteği ile gerçekleştirilmesi üzerine stratejiler ile fizik nesneye yönelik modelleme ve üretimlerimiz çalışmamızın özünü oluşturmaktadır.Anahtar Kelimeler:Dijital, Heykel, Modelleme, Simülasyon, CAD, CAM
dc.description.abstractThis study aims to introduce the principal concepts, functions, needs and related technology for the studio by starting from the claim that ?the digital medium is able to be a real workshop for a sculptor?.Besides the art of sculpture has deep roots in history, sculptural design, modeling and materializing in computer environment still is a new fact. Thanks to the capability of digital medium and computer aided technologies, successive applications are practiced in the automotive industry. But, no one can claim that the test of the remedies of digital medium to the sculpture environment is possible without the focus of the sculptors.In addition to the analysis of the theoretical context such as the identity of sculpture as an object of visual culture and art, its possible interaction with digital medium, the impact of the simulation and reproduction processes derived from the digital medium to the concept and aesthetics of sculpture; the essence of our study is based upon the advantages of the computer aided design and manufacturing, the sculptures created through this medium, the pioneer artists involved in digital experience, the design and modeling strategies within the computer environment and materializing process.Key Words:Digital, Sculpture, Modeling, Simulation, CAD, CAMen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleDijital ortamda heykel tasarımı ve uygulamalar
dc.title.alternativeSculptural design and modeling in digital environment, and applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHeykel Anasanat Dalı
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmSculpture design
dc.subject.ytmDigital media
dc.identifier.yokid363363
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253308
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess