Dijital ortamda heykel tasarımı ve uygulamalar
dc.contributor.advisor | Küçüktepepınar, Can | |
dc.contributor.author | İnan, Nevzat Kürşat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:18:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:18:30Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220978 | |
dc.description.abstract | ?Dijital ortam heykeltıraş için gerçek bir atölye olabilir? savından yola çıkarak hazırlanan çalışmada bu atölye için gerekenler, işlevleri, temel kavramlar ve ilgili teknoloji tanıtılmaktadır.Dijital ortamda heykel tasarımı, modelleme ve fizik malzemeye uygulama heykel sanatının köklü geçmişine rağmen halen yeni bir olgudur. Dijital ortamın ve bilgisayar destekli teknolojilerin sağladığı olanaklar sayesinde otomotiv endüstrisinde başarılı uygulamalar gerçekleştirilse de dijital ortamın heykel sanatına sunacağı kazançların sınanabilmesi heykeltıraşların alana ilgisiyle mümkündür.Heykelin sanat eseri ve görsel kültür öğesi olarak kimliği, dijital ortamla ilişkilendirilebilirliği, dijital ortamın yarattığı simülasyon ve kopyalama süreçlerinin heykel kavramına ve plastiğine etkisi gibi bir kuramsal bağlamın irdelenmesi yanında bilgisayar destekli tasarım ve modelleme ortamının sağladığı olanaklar, bu yolla gerçekleştirilmiş heykellere çalışmalarıyla örnek olan sanatçılar; tasarım ve modelleme süreçlerinin bilgisayar ortamının desteği ile gerçekleştirilmesi üzerine stratejiler ile fizik nesneye yönelik modelleme ve üretimlerimiz çalışmamızın özünü oluşturmaktadır.Anahtar Kelimeler:Dijital, Heykel, Modelleme, Simülasyon, CAD, CAM | |
dc.description.abstract | This study aims to introduce the principal concepts, functions, needs and related technology for the studio by starting from the claim that ?the digital medium is able to be a real workshop for a sculptor?.Besides the art of sculpture has deep roots in history, sculptural design, modeling and materializing in computer environment still is a new fact. Thanks to the capability of digital medium and computer aided technologies, successive applications are practiced in the automotive industry. But, no one can claim that the test of the remedies of digital medium to the sculpture environment is possible without the focus of the sculptors.In addition to the analysis of the theoretical context such as the identity of sculpture as an object of visual culture and art, its possible interaction with digital medium, the impact of the simulation and reproduction processes derived from the digital medium to the concept and aesthetics of sculpture; the essence of our study is based upon the advantages of the computer aided design and manufacturing, the sculptures created through this medium, the pioneer artists involved in digital experience, the design and modeling strategies within the computer environment and materializing process.Key Words:Digital, Sculpture, Modeling, Simulation, CAD, CAM | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Dijital ortamda heykel tasarımı ve uygulamalar | |
dc.title.alternative | Sculptural design and modeling in digital environment, and applications | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.subject.ytm | Sculpture design | |
dc.subject.ytm | Digital media | |
dc.identifier.yokid | 363363 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 253308 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |