Show simple item record

dc.contributor.advisorUnur, Kamil
dc.contributor.authorEvren, Savaş
dc.date.accessioned2020-12-10T08:18:21Z
dc.date.available2020-12-10T08:18:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220957
dc.description.abstractLisans düzeyinde turizm eğitimi, genel olarak turizm sektörüne bilgili, yetenekli ve yabancı dil bilen üst düzey yöneticiler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu eğitim sisteminin kuşkusuz en önemli unsurlarından biri olan ders programları da işte bu amaca uygun bir şekilde hazırlanmalıdır. Ders programlarının bu amaca uygun hazırlanması için ise, sektörün gereksinimlerinin belirlenmesi gerekmektedir. Sektörün gereksinimlerinin belirlenmesinin en iyi yolu da sektörle ilgili bilimsel araştırmaları yapmaktır.Mersin T.İ.O.Y.O, turizm eğitiminde uzun yıllardır faaliyet gösteren bir kurumdur. Okulun mezunlarının turizm sektöründe önemli mevkilere ulaştığı bilinmektedir. Türkiye'de turizm eğitimi alanında oldukça etkin rolü olan bu okulun ders programının mezunlar tarafından değerlendirilmesi, bu doğrultuda programın günün ve sektörün gereksinimlerine uygun hale getirilmesi oldukça önemlidir. İşte bu araştırma böyle bir amaca ulaşmak üzere yapılmaktadır.Araştırmada, mezunların okulda verilen dersleri genel olarak hem öğrenciyken hem de mezuniyet sonrasında önemsedikleri, okuldan memnun oldukları, bu önem ve memnuniyet seviyelerinin okulun Çukurova Üniversitesi bünyesinde İngilizce- Türkçe karma eğitim verdiği yıllarda okula giren mezunlarda daha yüksek olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca büyük çoğunluğu turizm sektöründe çalıştığı görülen mezunların sayısal içerikli dersleri en gereksiz; yabancı dil derslerini ise, en gerekli dersler arasında gördükleri araştırmada elde edilen sonuçlar arasındadır. Bu sonuçlardan, Mersin T.O.Y.O'nun ders programı güncelleme çalışmalarında yaralanılacak olması, çalışma bulgularının önemini ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Turizm, Turizm Eğitimi, Ders Programları
dc.description.abstractThe graduation level tourism education aims to bring students in management competencies and to prepare them as high knowledgeable, capable and foreign language speaking managers for tourism industry. The cirriculum, the most important part of this education system, needs to be prepared acording to this aim. In order to reach this aim, the needs of the tourism industry have to be well searched. The best way to determine the needs of tourism industry is to make the scientific searches.Mersin Tourism and Hotel Management Program has been an important school since 1980 in Turkey. The school has a reputation for its well-known and successful graduates both in tourism industry and in academic area. It is argued that, it is very important that the graduates evaluate the cirriculum of this school and to update the cirriculum acording to needs of today?s very competible tourism industry. The current study was carried to reach this goal.It is found out from the study, that the importance levels of lessons ascribed by the graduates are quite high both when they were students and after they graduated. It is also found out that the graduates are well satisfied by the school. These importance and satisfaction levels were higher when the school was belong to Çukurova University and when it had English- Turkish mixed education. Foreign languages are identified as most needed lessons; Mathematics and Statistics are identified as not needed lessons by the graduates. İn addition it is found out that, most of the graduates are working in tourism industry. These results are important because of their usefulness in Mersin University Tourism and Hotel Management Program?s cirriculum update process.Key Words: Tourism, Tourism Education, Cirriculumsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleLisans düzeyi turizm eğitimi ders programının mezunlarca değerlendirilmesi: Mersin Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu mezunları üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe evaluation of graduates for the cirriculum of the graduation level tourism education: A study on the graduates of Mersin University Tourism and Hotel Management program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh school
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTourism business
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTourism education
dc.identifier.yokid378189
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264169
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess