Show simple item record

dc.contributor.advisorİnandı, Yusuf
dc.contributor.authorGökalp, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:18:18Z
dc.date.available2020-12-10T08:18:18Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220952
dc.description.abstractBu araştırma ilköğretim müfettişlerinin öğretmen teftişi ile ilgili denetim görevlerini yeterine getirme derecesini öğretmen algılarına dayalı olarak belirlemeyi amaçlamaktadır.Araştırmanın bulgularına dayalı olarak şu sonuçlara ulaşılmıştır:1-İlköğretim öğretmenlerinin algılarına göre müfettişler öğretmen teftişlerinde denetim görevlerini ?orta? ve ?az? düzeyde yerine getirmektedir.2-Öğretmenlerin algıları arasında kıdem, branş, öğrenim durumu, mezun olunan yüksek öğretim kurumu ve kariyer basamakları değişkenleri açısından anlamlı farklılık bulunmuştur.3- Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre müfettişler öğretmen teftişlerinde denetim görevlerini ?orta? düzeyde yerine getirmektedir. Branş öğretmenlerinin algılarına göre müfettişler denetim görevlerini ?az? düzeyde yerine getirmektedir.4-0-5 yıl, 6-10 yıl ve 11-15 yıl arası kıdeme sahip olan öğretmenler, müfettişlerin denetim görevlerini ?az? düzeyde yerine getirdiğine yönelik algıya sahipken, 16-20 yıl ve 21 yıl ve üstü kıdeme sahip olan öğretmenler, müfettişlerin bu görevlerini ?orta? düzeyde yerine getirdiğini düşünmektedir.5- Eğitim enstitüsüden, yüksek öğretmen okulundan ve diğer yüksek öğretim kurumlarından mezun olan öğretmenler müfettişlerin öğretmen teftişlerindeki denetim görevlerini ?orta? düzeyde yerine getirdiğine yönelik algıya sahipken, eğitim fakültesi mezunu olan öğretmenler müfettişlerin görevlerini ?az? düzeyde yerine getirdiğine yönelik algıya sahiptir.6- Ön lisans ve lisans öğrenimi olan öğretmenler müfettişlerin öğretmen teftişlerindeki denetim görevlerini ?orta? düzeyde yerine getirdiğine yönelik algıya sahipken lisansüstü öğrenimi olan öğretmenler müfettişlerin bu görevlerini ?az? düzeyde yerine getirdiğine yönelik algıya sahiptir.
dc.description.abstractThe purpose of the research is to determine the perceptions of elementary school teachers about the degree at which elementary school supervisors perform their assigments related to supervising teachers.Depending on findings, the results obtained are indicated below.1-In terms of variables of branch, seniority, school, level of education, career ladder, there is a meaningful difference between perceptions of teachers about the degree at which elementary school supervisors perform their assigments related with supervision of teachers.2-The degree at which supervisors perform their assignments is at a level of ?avarage? and ?little?3-According to perceptions of primary school teachers and branch teachers, supervisors perform assigments at an avarage degree and at a low degree respectively.4-Teachers having seniorities between 0-5, 6-10 and 11-15 perceive that supervisors perform assigments at a low degree. The teachers having seniorities between 16-20 and 21-more than 21 years perceive that supervisors perform assigments at an avarage degree.5-Teachers graduating from education institute, high teacher training schools and other university departments perceive that supervisors perform assigments at an avarage degree. The teachers graduating from education faculty percieve that supervisors perform assigments at a low degree.6-Teachers having two and four years of education at university perceive that supervisors perform assigments at an avarage degree. The teachers having master?s and doctoral degree percieve that supervisors perform assigments at a low degree.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim müfettişlerinin öğretmen teftişlerindeki denetim görevlerini yerine getirme derecelerine ilişkin ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin algılarının incelenmesi (Mersin merkez örneği)
dc.title.alternativeAnalysis of elementary school teachers? perceptions about the degree at which elementary school supervisors perfom their assigments related to supervising teachers (Mersin sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmInstructional supervision
dc.identifier.yokid377862
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264168
dc.description.pages269
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess