Genel müzik teorisinin uygulamalı yöntem ve analizlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Erengönül, Zeynur | |
dc.contributor.author | Çakit Gökçen, Gökçen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:18:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:18:13Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220941 | |
dc.description.abstract | Müzik yeteneğe ve beceriye bağımlı bir sanat dalıdır. Ancak doğru seslendirme veya doğru yorum kuramın iyi kavranmış olması ile ilişkilidir. Bestecinin, yapıtı oluştururken kullandığı müzik etkenleri ne kadar iyi anlaşılmış ve özümsenmiş olursa, icranın yorumu da o oranda başarılı ve doyurucu olur.İşte bu çalışmada da birinci bölümde öncelikle müziğin asıl öğelerinden olan notalar, anahtarlar, ritm, ölçü, gamlar, müzik yazımında kullanılan işaretler, süs notaları ve terimler gibi müziği oluşturan temel konular ele alınmıştır. İkinci bölümde armoniyi oluşturan öğeler, farklı seslerin belirli kurallar içinde birlikte duyuluşu ve oluşan akorların birbirine bağlanışı, üçüncü bölümde ise müzik biçimleri, bu biçimler ile ilgili örnekler ele alınmıştır. | |
dc.description.abstract | Music is a branch of art, which depends on skills and abilities. In that point exact vocalization or accurate construal are correlate with having perfectly understanding of the theory. Being perceived and internalized of the music factors when a composer creates opus are successful and persuasive at the proportion of construal of the performance.Here in this study, crotchets, clefts, rhythm, scale, gamut, music orthography and terms as the basic subjects which generate the music are considered on a preferential basis in the first section. While the basic terms which generate harmony, being heard of different sounds together within the scope of determined rules and linkage each other of the chords occured are explained in the second section, the third section encloses the music forms and the samples related with the forms. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Genel müzik teorisinin uygulamalı yöntem ve analizlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Researching on practical methods and analyses of theory of general music | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Theorems | |
dc.subject.ytm | Voice | |
dc.subject.ytm | Sound charecteristics | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Harmony | |
dc.subject.ytm | Sonata | |
dc.subject.ytm | Musical language | |
dc.identifier.yokid | 382466 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264174 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Sanat Dalı |