Modern dönem resim sanatında görüntünün parçalanması
dc.contributor.advisor | Umay, Zeki | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Burhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:18:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:18:13Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220940 | |
dc.description.abstract | Modern sanatta görüntünün parçalanması, modern dönemde teknolojinin günlük hayata girmesi ile başlayan gelişmelere paralel olarak başlamıştır. Modern yaşamın problemleri ve toplum yapısının değişimleri, modern sanatı biçimlendirmiştir. Modern sanatta görüntünün parçalanması, modern toplum yapısının karışık durumlarının etkisiyle gerçekleşmiştirTeknolojinin günlük hayatı hızlandırması ve yeni bilimsel gelişmelerin etkisiyle, modern insan parçalı bir evren tablosu ile karşılaşmıştır. Teknolojik ilerlemeye bağlı olarak kent yaşamının yükselmesi ve hızlı akışının bir sonucu, sanatçı kent yaşamı içinde sürekli olarak hızla akan görüntülere maruz kalmıştır. Ulaşım araçlarının yükselen hızı, öznenin dünyayı parçalanmış görüntülerle algılaması deneyimini gündeme getirmiştir. Bu yeni görme pratiği, resim sanatında parçalanmış dünya görüntüsünü çözümleme mantığı içinde, görüntünün parçalanması ile karşılık bulmuştur. Görüntünün parçalanması, fotoğrafın icadıyla birlikte, bakış ve görmenin yeni anlamlar kazanması ile yeni çerçeve ve kadraj problemlerine bağlı olarak gerçekleşmiştir. Fotoğraf hayatın içinden aldığı anlık görüntü ile hayatın akışını fragmanlaştırmıştır. Filmin icadıyla gelen, akış içindeki görüntünün fragmanlaşması görüntü parçalanmasının yeni bir durumunu vermektedir.Modern resim sanatında görüntünün parçalanması, Empresyonizm akımının tavrı ile başlarken, Kübizm, Fütürizm, Dada ve Pop Art akımlarında karakteristik bir şekilde gerçekleşmiştir. Tezde görüntünün parçalanması konusu, sanatçı, sanat nesnesi ve izleyici arasındaki süreçlerin işleyişi temelinde ele alınmıştır.Anahtar kelimeler: modern resim sanatı, görüntü, parçalanma. | |
dc.description.abstract | Fragmentation of the image in modern art has begun parallel with the developments started by the technology entering in the daily life at modern era. The problems of modern life and the changes in the social life formed the modern art. Fragmentation of the image in modern art occurred by the effect of complex characteristics of modern social structure.Individuals in modern era have faced a fragmented universe painting as a result of acceleration of daily life by means of technological and scientific developments. The artist exposed to rapidly flowing images in the emerging and faster urban life depends on the technological developments. Increasing speed of transportation revived the subject to experience and perceives the world by means of broken and decomposed. This new practice of vision corresponds in the analyzing the fragmented world vision rationality in the painting art. Fragmentation of the image occurred depends on the gaining new meaning of view and vision, new frame and cadre problems along with the invention of photography. The photograph fragmented the flow of life by means of taking instant images within the tangible life. Fragmentation of flowing images emerging along with the invention of movie expresses a new aspect of image fragmentation. Fragmentation of the image in modern painting art has begun with the behaviors of Impressionism movement and materialized characteristically in the Cubism, Futurism, Dada and Pop Art movements. The fragmentation of the image in the present dissertation was addressed in the base of operation of the processes between artist, art object and audience-observer.Key Words: Modern Painting Art, İmage, Fragmentation. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Modern dönem resim sanatında görüntünün parçalanması | |
dc.title.alternative | Fragmentation in the modern period painting art | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Fragmentation | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.identifier.yokid | 381713 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 264167 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |