Show simple item record

dc.contributor.advisorGizir, Cem Ali
dc.contributor.authorSevinç, Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T08:18:12Z
dc.date.available2020-12-10T08:18:12Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220939
dc.description.abstractBu nitel çalışmanın amacı, Mersin Üniversitesi'nde öğrenim gören birinci sınıf öğrencilerinin kendi bakış açılarından üniversiteye uyumlarını olumsuz etkileyen faktörleri incelemek ve öğrencilerin üniversiteye uyum sağlama sürecinde yaşadıkları zorluklarla baş etme yollarını belirlemektir.Araştırmanın örneklemi, Mersin Üniversitesi'nin çeşitli fakültelerinde öğrenim gören 25 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, yüz yüze görüşme tekniği ile araştırmacı tarafından geliştirilen ve 24 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, başlıca örüntüleri belirleme, kodlama ve kategorilere ayırma işlemlerini kapsayan içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir.Araştırma bulguları, üniversite birinci sınıf öğrencilerinin akademik, sosyal, kişisel-duygusal ve kurumsal uyumlarını olumsuz etkileyen çeşitli faktörlerin olduğunu ortaya koymuştur. Akademik uyum açısından, öğretim elemanlarıyla ilişkiler, öğretim elemanlarının mesleki nitelikleri, öğretim süreci ve kişisel faktörler öğrenciler tarafından sıklıkla belirtilmektedir. Sosyal uyum açısından ise arkadaş ilişkileri, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılamama ve boş zaman etkinlikleri üniversiteye uyumu olumsuz etkileyen faktörler olarak ortaya konulmuştur.Bununla birlikte, çekingenlik, hata yapma ve eleştirilme kaygısı, yalnızlık, dış kontrol odaklılık ve ev özlemi gibi kişisel faktörler ile üniversiteye yönelik beklentiler ve tercih nedenleri, öğrencilerin kişisel-duygusal uyumlarını olumsuz etkileyen faktörler olarak tanımlanırken, kurumsal aidiyet ve kurumsal kimlik geliştirememenin ise öğrencilerin kurumsal uyumlarını olumsuz yönde etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin yaşadıkları uyum sorunları karşısında daha çok aktif olmayan ya da kaçınmaya yönelik baş etme stratejileri kullandıkları bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Üniversite Öğrencileri, Üniversiteye Uyum, Akademik Uyum, Sosyal Uyum, Kişisel-Duygusal Uyum, Kurumsal Uyum, Baş Etme Becerileri.
dc.description.abstractThe purpose of this qualitative case study was to investigate the most common factors affecting the adjustment of first-year students to university and coping strategies used in dealing with the challenges experienced by students in the adaptation process from the views of first-year students at the Mersin University.The sample of this study consisted of 25 first-year undergraduate students from various faculties at the Mersin University. The data were gathered by utilizing interview method, including 24 interview questions which were developed by the researcher. The data collected through interviews were content-analysed including the process of identifying, coding, and categorising the primary patterns of data.The results of this study provided evidence that there were significant factors affecting the academic, social, personal-emotional, and institutional adjustment of first-year students. Regarding academic adjustment, relationships with faculty, teaching quality of faculty, instruction process, and individual factors were frequently mentioned factors by students. Regarding issues of social adjustment, friendship relations, participation to social, cultural and sport activities, and leisure time activities were some of the raised factors negatively affecting the social adjustment of freshman students.In addition, expectations about university, university preference reasons, and individual factors such as loneliness, external locus of control, and homesickness were defined as the most important factors negatively affecting the personal-emotional adjustment of students. Moreover, developing a sense identity and belonging to university were seen as the prominent factors in the institutional adjustment of first-year university students. The results of the study also indicated that first-year university students mostly used passive or avoidance coping as a prime strategy in dealing with the challenges experienced by them in the university adaptation process.Keywords: University Students, University Adjustment, Academic Adjustment, Social Adjustment, Personal-Emotional Adjustment, Institutional Adjustment, Coping Skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMersin Üniversitesi birinci sınıf öğrencilerinin akademik, sosyal, kişisel ve kurumsal uyumlarını olumsuz etkileyen faktörlerin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmMersin Universty
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmPersonal adjustment
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmCoping
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmAcademic adjustment
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmCorporate integration
dc.identifier.yokid382074
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264190
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess