dc.contributor.advisor | Ültanır, Y. Gürcan | |
dc.contributor.author | Özcan, Önder | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:18:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:18:06Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220925 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, ceza ve infaz kurumlarında bulunan hükümlü ve tutuklularla, ceza ve infaz kurumlarında çalışan öğretmenlerin, ceza ve infaz kurumlarında verilen mesleki eğitim programları üzerine görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda hükümlü ve tutuklular için hazırlanan ?Hükümlü ve Tutuklular İçin Eğitim Değerlendirme Anketi? ve öğretmenler için hazırlanan ?Öğretmenler İçin Eğitim Değerlendirme Anketi? 2010 yılında, örneklem olarak ele alınan Mersin E Tipi Kapalı ve Tarsus C Tipi Kapalı cezaevinde bulunan 240 hükümlü / tutuklu ve 11 öğretmene uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 15 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında frekans ve yüzde tanımlayıcı istatistikler ve kay kare analizi ile incelenmiştir.Araştırma sonuçlarında hükümlü ve tutukluların vermiş olduğu yanıtlara göre, cezaevinde bulunan hükümlü ve tutukluların çok büyük bir kısmının; on sekiz-yirmi beş yaş aralığında, ilköğretim mezunu ve daha düşük eğitimli olduğu, aynı zamanda anne-babalarının da çok büyük bir kısmının ilköğretim mezunu ve daha düşük eğitimli olduğu ve Hükümlü ve Tutukluların dar gelire sahip oldukları, cezaevinde düzenlenen mesleki eğitim kurslarına büyük bir oranda kendi istekleriyle katıldıkları, iş-meslek kursuna katılanların büyük bir kısmının cezaevine girmeden önce bir işte çalıştıkları, sertifika almak ve meslek sahibi olmak için eğitime katıldıkları ve tahliye sonrasında, edindikleri mesleki bilgiyi kullanmak istedikleri, çok büyük bir kısmının verilen iş-meslek kurslarından memnun olduğu, çoğunlukla derslerde öğretim materyalleri olarak kaynak kitap ve dergi kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlere göre ise; ders programlarının içeriğinin Halk Eğitim Merkezleri tarafından hazırlandığı, iş-meslek kursu sonunda gözlem, çoktan seçmeli sınav ve yazılı sınav yaptıkları, Hükümlü ve Tutukluların medeni durumu ile, katılmış oldukları kurs türü arasında, Hükümlü ve Tutukluların cezaevine girmeden önceki eğitim düzeyi ile, katılmış oldukları kurs türü arasında, Hükümlü ve Tutukluların eğitim almalarındaki etken kişiler ile kurs türü arasında kay kare analizi sonucu anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Cezaevi , Hükümlü ,Tutuklu , Mesleki Eğitim, Öğretim Programları | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study, the convict and inmate in prisons and in prison, punishment, and teachers woriking in prison, fines and vocational training programs offered in prison examine his views on.This purpose, the convicts and inmates was prepared for `Convicts and İnmates for Education Evaluation Survey,` and for teachers, prepared for Teachers Training Evaluation Survey `in 2010, the sample is considered to be the Mersin E Type Closed and Tarsus C type covered in prisons 240 convicts / inmates and was administered to 11 teachers.Survey results using SPSS 15 package program in computer and frequencies and percentages, descriptive statistics were analyzed by chi square analysis.Research results, convicts and inmates have provided the answer, according to prison in the convicts and inmates of a large part, eighteen-twenty-five age range, primary school graduates and less educated are also the parents of the overwhelming majority of primary school graduates and more less educated and that the prisoners narrow income they have, in prison, held training courses at a higher rate willingly participated, job-training courses participants in most of the prison before entering a work they receive a certificate and professional training to become joined and they released after that, they have acquired the professional knowledge they want to use a very large part of the job-training courses are satisfied with that, mainly in courses teaching materials as textbooks and journals they use teachers according to the, course schedules, the content of Adult Education Center by the preparation, job-training courses at the end of observation, multiple-choice examination and written examination that he did, that prisoners marital status and, had joined the type of course, between the prisoners in jail without any previous education level, have attended the course type, between the inmates receive training in the active persons and type of course between the chi square analysis revealed no significant relationship is concluded .Keywords: Prison, Convict, İnmate, Vocational Education, Curriculum | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ceza ve infaz kurumlarında yapılan mesleki eğitim programlarının öğretmen ve hükümlü ve tutukluların görüşlerine göre bazı boyutları | |
dc.title.alternative | Enforcement of penal institutions and the professional teacher education programs according to opinion and some aspects of the convict, and detainees | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Prisons | |
dc.subject.ytm | Prisons | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Convicts | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 386792 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 265810 | |
dc.description.pages | 116 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |