Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakici, Abdulcelil
dc.contributor.authorÖzdamar, Murat
dc.date.accessioned2020-12-10T08:17:59Z
dc.date.available2020-12-10T08:17:59Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220911
dc.description.abstractSağladığı ekonomik yararlar ve fırsatlarla dinamik bir sektör olan turizmin, 1950'li yıllardan günümüze kadar geçen sürede son derece hızlı bir gelişme gösterdiği tespit edilmektedir. Türk turizmindeki turist sayısı 2010 yılında, 28,511 milyona ulaşmıştır. Turizm gelirleri ise, 15,577 milyar Amerikan Doları'dır.Turizm gelirlerini artırmanın bir yolu oluşturulacak ortam ve geliştirilecek stratejilerle yerli turistlerin anlık tüketimlerini artırmak olduğu söylenebilir. Anlık satın almanın uygun araçlarla teşvik edilebileceği turizm türlerinden biri de kültür turizmidir. Kültür turizmi ve anlık satın alma kavramı üzerine kurulu bu çalışmada, Şanlıurfa'ya gelen yerli turistlerin profili ve anlık satın alma eğimlilerinin belirlenmesi amacıyla, 2011 yılı Nisan-Mayıs aylarında kolayda örnekleme yöntemiyle, literatüre dayalı olarak geliştirilen anketin yüz yüze uygulandığı bir araştırma yapılmıştır.Şanlıurfa'ya gelen yerli turistlerin çoğunlukla genç, erkek ve evli oldukları tespit edilmektedir. Çoğunluğu üniversite mezunu ve profesyonel bir mesleğe sahip; ayda 1500 - 2000.-TL para kazanan insanlardır. Şanlıurfa'ya gelen yerli turistlerin anlık satın alma tutumları, anlık satın almaya kişisel ve psikolojik yatkınlık adlarında iki faktör altında toplanmaktadır. Bu faktörlerin istatistiki anlamda yaşa ve medeni duruma göre farklılaştığı, ancak cinsiyete ve eğitim düzeyine göre herhangi bir farklılığın olmadığı bulgulanmaktadır. Araştırma, profile uygun pazarlama karması geliştirilmesi ve bu süreçte anlık satın almayı teşvik edecek ortamların yaratılması önerisiyle son bulmaktadır.ANAHTAR KELİMELER: Kültür Turizmi, Tüketici Davranışı, Anlık Satın Alma, Turist Profili
dc.description.abstractTourism is a dynamic sector and has been developing at a very quick speed since 1950?s till to up to now, thanks to its economic benefits and opportunities. The number of inbound international tourists in Turkish tourism sector has reached to 28,511 million in 2010. Total tourism income is 15,577 billion US Dollars.It can be said that one way of increasing the tourism income is to increase instant consumption of domestic tourists via creating and developing the proper atmosphere and strategies. One of the types of the tourism where impulse buying can be encouraged through proper tools is cultural tourism. A research, founded on the concepts of cultural tourism and impulse purchasing, has been conducted in May 2011 in Şanlıurfa using convenience sampling methods, and a questionnaire which was developed on the basis of the literature was implemented face to face in order to identify the profiles and impulse buying tendencies of domestic tourists visiting Şanlıurfa.It is detected that most of the domestic tourists visiting Şanlıurfa are young, married males. Majority of them are university graduates, have a profession and their monthly income is around 1,500 ? 2,000 TL. Impulse buying attitudes of the domestic tourists visiting Şanlıurfa can be grouped under two factors as personal and psychological tendencies. It is found that there were statistically meaningful differences according to age and marital status, however there were no statistically meaningful differences with respect to gender and level of education. Research concludes with a suggestion to develop a marketing mix suitable for the profile and to create an environment which will encourage impulse buying in this process.Keywords: Cultural Tourism, Consumer Behavior, Impulse Buying, Tourist Profileen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleŞanlıurfa`da kültür turizmi: Şanlıurfa`ya kültür turizmi kapsamında seyahat acentaları ile gelen yerli turistlerin profilini ve anlık satın alma davranışlarını belirlemeye yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research to identify the profile and impulse buying behaviours of domestic tourists visiting Şanlıurfa via travel agencies with cultural tourism purposes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmŞanlıurfa
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmDomestic tourism
dc.subject.ytmCultural tourism
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid408555
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289641
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess